tisdag 17 april 2012

Fröken Passiflora längtar ut!


  Lilla fröken Passiflora klättrar panikslaget runt mitt fönster i matsalen, det börjar se ut som lianer i en regnskog . Hon längtar nog ut till växthuset där hon blommade så fint förra sommaren. Som mest hade hon 73 knoppar, men bara 5-6 blommade varje dag. Färgen liknar blåbär och mjölk.... hon är så söt och sprider så mycket glädje!


Så här ser hon ut när hon blommar!


 Mina gula liljor har börjat titta upp ur jorden...igår plockade jag de 2 första liljebaggarna. Läste nyligen att man kan använda Myrr mot liljebaggar, man strör ut det under liljorna och även lite på bladen...men jag måste kolla hur giftigt det är med Myrr, vill ju inte gärna använda gifter i min trädgård...


De små blekblåa vår-irisarna är så söta där de står och ler mot betraktaren!


Igår hörde jag näktergalen för första gången i år...man blir alldeles lyrisk av att lyssna på den...jag var tvungen att avbryta det jag höll på med och bara sätta mig ner och lyssna...man får gåshud...och lyckokänslorna rusar runt i kroppen och gör en alldeles matt. Bara så underbart!!!/Titti


1 kommentar:

  1. Åh... vilken fin passiflora! Jag hade en blå förr-förra sommaren men så glömde jag den i växthuset...... tyvärr :(

    Roligt att se bilder från mässan, inspirerande och uppiggade denna gråa, trista fredag :)

    ha en bra helg :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...