fredag 13 april 2012

Lite mer från trädgårdsmässan.

Har jobbat i trädgården hela dagen trots regnet...känner mig väldigt duktig...och värkbruten. Köpte en del växter och lökar som behövde komma i jorden så fort som möjligt och när jag ändå var blöt och lerig så kunde jag lika gärna rensa resten av innergården på en gång.
Jag gjorde en dunder tabbe i går efter mässan, jag lade in 3 lökar av kejsarkronor i kylen för att de inte skulle torka. Damen som sålde dem sade nämligen att jag skulle plantera dem omedelbart... bums...Jag hade dock inte någon vidare lust att ut och kräla i rabatterna efter mässbesöket. Jag var ganska trött och sliten efter att ha rusat runt på mässan i flera timmar! Och efter att ha släpat hem alla fina fynd!
Sagt och gjort, jag lade alltså in dessa 3 lökar i kylen...det skulle jag inte ha gjort visade det sig!
Fy och usch vad det luktade...nu fattar jag varför rådjuren inte äter kejsarkronor....de är helt enkelt för smarta.
Så kära vänner...lägg aldrig dylika tingestar i kylen, det är ett gott råd jag kan ge er!!!


Jag tröstar mig med några bilder från mässan...


 En trend på trädgårdsmässan verkar vara vackert dukade bord...såg flera vackra sådana även i Kista. Man får lust att slå sig ner bland allt det vackra!

 Den här buketten tillägnar jag min dotter som är florist...och älskar ranunkler...eller hur hjärtat mitt?



 En annan trend verkar vara pic-nic....även detta fanns med på Kista-mässan.

 Gillade den här lampan...så enkel...så läcker...

 Ytterligare en trend i trädgårds-Sverige verkar vara grönsaksodling...alla människor vill nu odla sina egna biodynamiska grönsaker, giftfritt och nyttigt...och det är ju en jätte-bra trend för ovanlighetens skull.
Det märktes också på mässan för det kryllade av utställningar med odlingslådor och allehanda grönsaker.


Mmmmm....såg så frestande ut att nalla en gubbe...men jag lyckades hålla mig.


Ha en skön helg/ Titti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...