måndag 23 april 2012

Nu blommar det!

Mina buxbomsplantor blommar! Jag blev så uppspelt och ivrig att mina händer blev darriga, försökte ta bild efter bild, den ena suddigare än den andra, tills jag gav upp. Jag har aldrig sett att någon av mina plantor blommat tidigare och fick googla lite för att få veta att äldre plantor ofta blommar så här i April. Tänk så lite man vet...fast jag haft trädgård större delen av mitt gamla liv.
Blev i alla fall väldigt glad när jag såg det....jag som gått och pratat med de stackars plantorna för att trösta dem, trodde ju att de var dömda till döden i dessa buxboms-sjukans tider!
Nu hoppas jag att det betyder att de mår ganska bra trots allt...jag lider med er alla som fått slänga era fina "buxbommisar" som blivit sjuka.








Mitt kejsarhybridolvon blommar också så fint om än lite diskret i den nedre trädgården.



Nu får vi hoppas att den kommande veckan för med sig lite varmare väder så att det blir lite fart på trädgårderandet!/Titti





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...