fredag 13 april 2012

Trädgårdsmässan i Älvsjö

Så var det då äntligen dags...som jag har längtat! 
Trädgårdsmässan i Älvsjö är egentligen startskottet....nu börjar trädgårds-säsongen på allvar.
Jag hade en lång lista på saker jag skulle köpa...och måste säga att jag kände mig nöjd när jag kom hem.
Jag hade hittat allt på listan...och lite till!!! Det viktigaste av allt var fuchsia-sticklingar som jag brukar köpa från Rockdala. Jag brukar köpa 3 st till varje kruka...de brukar växa så snabbt att man kan ta sticklingar av toppskotten ( de måste ju ändå toppas för att bli kraftiga och fina) Sticklingarna får min dotter, så det blir dubbel glädje med dem. Man blir alldeles euforisk av att gå runt och välja, den ena vackrare än den andra...så svårt att bestämma sig.
I år blev det Confection, Snowburner och Cecile. Har också några som övervintrat, hoppas att de tar sig.


En bok om betong och några formar att gjuta i slank också ner i shoppingkassen, mer om det projektet kommer senare i sommar.



 Den här underbara vyn möttes man av i backen ner mot entren...ett hav av scilla ...underbart!







 Gillar verkligen zink-kannor, de är en prydnad i sig...så snyggt!!!

 Har alltid gillat botaniska planscher...kul att det är inne just nu.

 Den här stolen såg så inbjudande ut med en dyna av konstgräs...ville gärna slå mig ner här och vila mina ömma fötter.

 Här är något som jag drömt om länge...en aurikel-teater...så snyggt med den svarta bakgrunden som lyfter fram auriklarnas färger. Måste be Mr.Handyman att snickra en sådan åt mig...men det blir nog till nästa sommar...han drunknar i alla mina projekt stackarn...och så är han ju konvalescent efter en operation...man måste gå varligt fram ...och köra med lite lobbying först...sen kanske...om jag har tur!!!

Det är Ray Molin-Wilkinson som visar upp sina Auriklar. Om du vill kan du kika in på hans blogg
http://raysauriculas.blogspot.com eller beställa växter från hans webb-sida www.raysperennials.se



1 kommentar:

  1. Tack för tpset om webbshopen, ska genast kolla in den.Kurt

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...