torsdag 26 april 2012

Vackra blad

Det finns så oändligt stor variation av blad, både i färg, form och struktur. Jag tycker om att använda växter med vackra blad, det ger en frodig grönska i trädgården och ofta håller de sig snygga hela säsongen.
Dessutom har vi många buskar och träd som ger mycket skugga så det blir lite svårare att finna blommande växter till de delarna av trädgården, här fyller bladväxter verkligen sin funktion.
Det är spännande att blanda blad med olika färg och form och det finns ju så mycket att välja på!
Här är ett litet axplock.





























4 kommentarer:

  1. Snyggt, snyggare, snyggast - jag tycker också att bladverk är underbart att jobba med. Vet du vad - om du går in på min blogg och rullar ner en bit i högra listen ligger det en länksamling med olika bloggares vackra blad. Kolla där och lägg till detta inlägg om du vill!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sagt och gjort, nu har jag länkat inlägget.Tack för tipset. Ska sätta mig ner och titta på alla fina länkar ikväll.
      Ha en trevlig helg./TITTI

      Radera
  2. Underbara kombos du visar!!
    Ha en underbar helg!!

    SvaraRadera
  3. Vad roligt att du har lagt in dina vackra kombos. Så snyggt och inspirerande.
    Ha det bäst!
    Hélena

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...