torsdag 24 maj 2012

En liten besökare i min trädgård


Igår blev äntligen det nya grönsakslandet klart.  När jag kom hem 21:30 var det fortfarande så varmt ute att jag tog på mig trädgårdskläderna och gick ut och sådde alla fröer och planterade hallon och purjolök.
Medan jag planterade kom en liten ekorre och klättrade runt på den nya spaljèn, han tittade nyfiket på vad jag gjorde.
Tyvärr hade jag inte med mig kameran, hade varit roligt att ha honom på bild när han satt där och spanade!
Det är roligt att ekorrarna börjat komma tillbaka igen. När jag var barn kunde man se dem överallt, minns speciellt när vi var på skansen och fick mata ekorrarna med nötter, vi bara höll upp handen full med nötter så kom det massor av ekorrar och åt direkt ur handen, de tom. hoppade upp på våra huvuden. Naturligtvis var det jättespännande för oss barn!


......märks att man börjar bli gammal när man berättar om barndomen...sorry!
Här kommer lite dagsfärska bilder från trädgården istället./Titti
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...