fredag 25 maj 2012

En liten kvälls-serenad...



Det har varit en underbar dag och en fantastisk kväll, jag har jobbat i trädgården endast iförd shorts och linne hela kvällen. Kom precis in, klockan är 22:45 och det är fortfarande varmt. Helt galet underbart!
Har sysslat med att plantera om pelargoner för vidare transport ut till växthuset. Har också planterat sommarblommor i amplarna i lusthuset.
Och vattnat som en tok!
Det är så otroligt torrt i marken nu, igår hade jag spridaren på i flera timmar i nedre trädgården och idag har det verkligen blivit grönt och frodigt, mina rhododendron har slagit ut och funkiorna har börjat veckla ut bladen.
Syrenerna doftar så man blir alldeles yr i mössan.
Och hela kvällen har näktergalen sjungit serenader för mig medan jag planterade.
Det är så vackert så man ryser. Det känns som man aldrig vill gå in...man vill bara dansa runt och sjunga Euphoria för full hals!!!








                                                  Medan jag lekte Loreen ute på grusplanen
                                                    så var maken så snäll och lagade maten.


                                                        Lite grillat kött och ett gott rödvin


                                        Och till efterrätt ...chokladmousse med blåbär...mums!


                                                      Kort sagt...en alldeles underbar dag!!!

                                              Kram Titti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...