måndag 7 maj 2012

Flitig som ett bi...

...har jag varit denna dag!

Började med att städa växthuset,skura av krukor och kratta bort löv och skräp.


 När jag ändå var i farten städade jag vid planteringsbordet...

 Sedan satte jag igång med att rensa det blivande grönsakslandet...all jord måste sållas pga rotogräs...

 Klockan 13:00 var det stövlarna av...jag måste åka till min dotters hus och ta emot mannen som skulle laga deras diskmaskin...

 Råkade välta en uppstammad marguerite...blev tvungen att kapa av de brutna delarna och satte dem i en vas på matsalsbordet...

 Oj...måste ut med Oliver innan jag åker...och leka lite med honom så han blir nöjd...leken heter kasta liten slemmig råtta...Olivers älsklingslek...

 Oj, igen....glömde vattna sådderna i morse...lite första hjälpen så de inte dör helt....

 Så där ja...nu kom jag iväg till dotterns hus...precis i rätt tid...men jag hann rensa en rabatt och läsa 3 trädgårdstidningar innan hantverkaren kom...

 Hann också ta en runda runt huset med kameran...huset har blivit så fint sen vår svärson renoverat det...man kan inte tro att det är byggt 1907...

 Ser ut som nytt...

 När jag åkte hem, passade jag på att handla lite, sedan hem för att fixa mat till maken som strax skulle iväg...
Nu sitter jag här och gör ett inlägg...jag vet att jag borde gå ut och gräva en stund till...trädgårdslandet ropar till mig...kom ut!...kom ut!...men min kropp ropar... låt bli!...låt bli!...
Har i skrivande stund inte bestämt mig för vem jag ska lyssna på, vi får väl se vem som vinner./Titti






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...