onsdag 2 maj 2012

Klipp,klipp,klipp!


Idag har jag jobbat hela dagen med att klippa bort blad och vissna delar på perenner i nedre trädgården, har också klippt ner lavendelhäckarna och klippt rosorna. Armarna värker och bultar...finns det månne något som heter sekatör-arm...isåfall är det nog det jag lider av för tillfället.


Jag har haft en del problem med yrsel idag...lider av Meniérs sjukdom och får ofta anfall när jag inte vilat ordentligt, just nu har jag slarvat rejält med vilandet dumt nog...man lär sig aldrig!
Men imorgon ska jag ta det lugnt(tror jag)?!?




 Nu börjar fiskarna våga sig upp till ytan, om ett par dagar ska vi släppa ut de andra som vi har haft inomhus.

 Oliver har varit så snäll och hjälpt matte att gräva i rabatterna, springa runt med perennaklipp, ätit lite gödsel samt rullat sig lite i det sistnämnda!

 Mina Afrikanska liljor har fått komma ut på avhärdning idag... kånka ut...stå 2-3 timmar i skuggan...kånka in...inte undra på att mina armar känns långa som på en orangutang...(Bilden tagen förra våren, därav grönskan i bakgrunden)

En leverans från Klostra kom idag, de står nu omskolade i sina krukor. Det blev chili, paprika, 2 sortes basilika, gurka, bönor och olivört denna gång.


1 kommentar:

  1. Vad bra att du har en hjälpreda i trädgårdsarbetet,lille Oliver ser så söt ut, syns inte att han rullat sig i gödslet!/Majsan

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...