söndag 27 maj 2012

Nu har fröken Passiflora fått komma ut!

Ja, nu har vi äntligen flyttat ut henne, lilla fröken Passiflora.
Men hu, vilket spektakel det blev innan maken och jag lyckades trassla loss henne från gardiner och närliggande möbler. Vi ville ju helst ha ut henne intakt, så att säga!
Några rankor var vi tvungna att offra, men i stort sett fick vi ut henne hel och hållen.
Nu klänger hon så lyckligt i det lilla växthuset. Hoppas hon vill blomma lika fint som förra året.


                                                       Här klänger hon vilt i växthus-taket.


 När vi köpte passionsblomman växte den på en båge, med tiden har den blivit kal och ful nertill så för att dölja det fula har jag satt för en gammal reklamskylt, som en kul liten detalj, men skylten matchar också fint med sommarblommorna på zinkbordet.

 Mina pelargonsticklingar börjar ta sig fint, några av dem är doftpelargoner och jag kan inte gå förbi växthuset utan att snusa lite på bladen, aroma-terapi för den stressade själen!


Vet inte om jag älskar eller hatar den enorma kannan från Neapel, ett arv från mina föräldrar, men lite tokerier får man väl ha i sin trädgård...eller?

                                                 Titti

1 kommentar:

  1. Hon var en gänglig fröken - såklart att hon kommer att trivas ute i det fina huset. Ja, den där kannan var allt speciell men den passar så bra där du satt den med tvillingsporre som en fluffig kjol. Lite knas får man allt hålla på med!

    Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...