onsdag 20 juni 2012

Att sätta färg på tillvaron


Ja, färg och färg, vet inte om alla håller med mig. Somliga tycker kanske inte att svart är en färg, men själv tycker jag att det är jätte-snyggt till de flesta växter.
Jag har ägnat dagen åt att måla några nya krukor.
Tycker att Zetas svarta färg är suveränt bra, lätt att måla med, bara att späda ut med vatten och den är billig.

 Färgen kostar bara 35 kronor, flaskan ser liten ut men färgen är ganska dryg och räcker till flera krukor.

 Hittade billiga krukor på Coop ( de stora 59kr) och på Maxi ( de små 25kr.)

 Har också fått en fin planteringsbänk av min snälla make, också den blev svartmålad.
Men inte med krukfärgen, utan med fönsterfärg som håller bra utomhus.
Klematis Summersnow klänger på spaljen. Har tänkt mig att den ska få klättra upp på bodtaket, men märker att den nog måste få lite hjälp med snören som spänns upp mellan spaljen och taket för att den ska fatta vad jag vill.



 Här trängs en massa svarta krukor i olika modeller, har satt perenner där som jag inte riktigt bestämt var jag vill ha ännu...under tiden växer de till sig så att de blir kraftiga och stora.
Det fina med att måla alla krukor i svart är att de ser ut att höra ihop fast de är olika.

Petunia Mystical Phantom

1 kommentar:

  1. Den där Mystical Phantom var en snygg rackare!
    Jag håller med dig det är snyggt med svarta krukor. Bordet blev ju också fint i svart, så snäll make du har som kommer med så fina grejer!
    Kramis Gunnel

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...