söndag 10 juni 2012

I gullregnets månad

Nu är allting så fantastiskt vackert! Allting är så grönt och frodigt efter alla regn, det knoppas här och där, och det är så spännande att gå runt och se vad som hänt sen igår.
Jag har arbetat i natt och jag brukar vara genomtrött när jag kommer hem, men efter en liten promenix i trädgården på morgonkvisten så kommer krafterna tillbaka i ett nafs. Att få gå runt och bara njuta och ladda upp batterierna igen under ackompanjemang av en ensam Koltrast som sjunger av hjärtats fröjd....det är lycka det!

                                                          Gullregnet har börjat blomma



                                                       Japansk dvärgpil "Hakuro Nishiki"

        En rödbladig Alunrot tillsammans med en Pensée...tycker att de klär varandra så fint!



                                               En liten kompis sitter och funderar under gräset .


  Och vet ni vad! I morgon börjar min semester....härligt!!!/Titti
                                                      
                         

4 kommentarer:

  1. Så härligt du har det där i trädgården. Önskar dig en skön och avkopplande semester.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anna! Jag lovar att njuta så mycket jag kan! Men lite arbete blir det nog, har några projekt på gång som vanligt./Titti

      Radera
  2. Hej!
    Så fina planteringar!
    Vi köpte lite mer blommor i går som väntar att komma i krukorna bara det slutar att regna.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Från Gullregnets månad till Hällregnets månad. Det går ju inte att lita på väderprognoserna, ömsom sol ömsom regn, som det själv vill.
    "Lillbackasnickaren"

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...