torsdag 28 juni 2012

Kaos

Precis som jag trodde att allt var klart i trädgården och frid och ro infann sig, så brakar det loss!
Mr Handyman bestämmer sig för att planket till innergården ska målas och plötsligt är det kaos överallt.


Planteringsbord, stolar, parasoller och blomkrukor är nu utspridda på gruset i innergården och man får snirkla mellan prylarna som en slalom-åkare.
Mitt i oredan kom våra nya stolar till bryggan. De var så väl inpackade att det tog en timme att befria dem från wellpapp och snören.


Men oj, så skönt det var att sitta i dem! Kommer det någonsin att bli något mer gjort i denna trädgård igen?
Knappast! Ska nog satsa på en ny karriär...som Lazy Daisy! Varför ska man pina sin stackars arma kropp jämt? När det är så skönt att lata sig!/Titti







Ps. Hur länge tror ni att jag satt still? Ca: 2 minuter! Börjar misstänka att barnen har rätt, jag är nog lite "nojig" trots allt! Ds


3 kommentarer:

  1. Supersnygga fåtöljer. Men du... om du lägger upp fötterna på den tillhörande, snygga och bekväma fotpallen och sluter ögonen så kanske, kanske kan du bli en Lazy Daisy i 10 min? Men jag vet hur det är - pang så ser man något eller poff så kommer man på något som måste vattnas eller... :-)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Om ni inte tänker sitta i fåtöljerna så kan ni ju alltid bjuda hem barn och barnbarn att provsitta dem för de ser ju sköna ut. Julias mamma

    SvaraRadera
  3. Ja jag kan gärna komma och provsitta en av fåtöljerna - de ser så härliga ut!!

    Carolin

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...