söndag 24 juni 2012

A lazy day!

Ja, idag har vi verkligen varit lata, vi har inte gjort något nyttigt överhuvudtaget (förutom att klippa gräset) bara drällt omkring och småpysslat. Faktum är att jag inte minns när det senast hände...måste vara många år sedan i alla fall.
Jag har legat på soffan i 3 timmar och läst trädgårdstidningar och lyssnat på maken som spelar mandolin i bakgrunden...Italiano vero fyller just nu vårt hus med italienska vibbar och livet känns härligt!
Har pysslat lite i Julias Hörna som ligger på norrsidan av huset, den är uppkallad efter en mycket kär anförvant.

 Här ska vi sitta Julia och jag och dricka saft och äta bullar om något år...just nu sitter hon inte stilla så länge...har för mycket spring i benen som 2-åringar har...ni vet hur det är!

 Doft-schersminen luktar helt underbart just nu, man skulle vilja stoppa in doften i en liten burk och ta fram i December när man känner sig hängig och deppig...så härligt det skulle vara om det gick!

När schersminen blommat över ska jag klippa ner den lite och hänga upp lite vimplar i röd-rosa toner ovanför den lilla trådhyllan, tror att det blir mysigt. Tänkte måla en skylt också, där det står Julias Hörna.
                                                    Titti



5 kommentarer:

  1. Jag kan också tänka mig att sitta där och fika!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är välkommen du också! Vad vill du ha till kaffet?
      Titti

      Radera
  2. Jag vill ha chokladbiskvitårta när jag kommer. Julia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Får du äta sånt, din lilla rackare!/Mormor

      Radera
  3. Jag vill ha något riktigt gott - en chokladbiakvie låter inte helt fel;)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...