fredag 15 juni 2012

Trädgårdsinspiration från Zetas

Oj,Oj...vilken dag det har varit idag! Har varit igång hela dagen med den ena aktiviteten efter den andra, somliga trevligare än andra också...måste jag väl tillägga.
Började dagen med att städa, vattna och gå ut med Oliver, sedan bar det av till underbara Zetas trädgård.
Där härjade jag vilt i ett par timmar, med mig hade jag en del godingar, som jag galant tryckte in i bilen som då var förhållandevis tom, men som sedemera skulle fyllas med den ena växten efter den andra.
Sedan åkte jag till mitt arbete för ett viktigt möte(Trots att jag egentligen har semester) fick då veta att de ska dra in ännu en tjänst i vår redan lilla arbetsgrupp+lite andra tråkigheter.
Kände att jag var i akut behov av tröst så jag åkte till Plantagen och inhandlade ännu mer växter som jag knycklade in i bilen.
Sedan hem och visade alla fina fynd för en förbryllad make...lagade lite mat...sedan skulle vi åka ner till K-rauta för att handla en knopp till en kökslucka...döm om vår förvåning när vi kom ut från K-rauta och insåg att vi ingen knopp hade köpt men däremot växter för 600kr...hur gick det till???
Vi kom hem kl:20:00 helt slut, maken gick och lade sig, klok som han är, men vad tror ni jag gjorde?
Jo, jag hämtade min dotter och åkte till Plantagen i Södertälje som hade nattöppet och halva priset på allt på trädgårdsavdelningen! Ja...min dotter fick med sig en hel del hem, men jag lyckades komma ut med endast ett paket batterier(till kameran)...det var väl duktigt av mig va?
Här kommer lite bilder från Zetas...okommenterade... för nu har jag slut på "prat".









De har mycket pynt och fina krukor också...det får ni se i morgon om ni tittar in då/ Kram Titti




3 kommentarer:

  1. Stort tack för en trevlig nattlig shoppingtur på plantagen!

    Dottern

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nöjet var helt på min sida!/Mamma

      Radera
  2. Så fint där är på Z. lyckliga du som bara kan swicha in sådär när behov uppkommer. Att trösta sig med växtinköp är ju ganska harmlöst - istället för andra beroendeframkallande tröstesaker menar jag.

    Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...