onsdag 25 juli 2012

Garden Aquatica

Första dagen på semester nr:2.
 Influensan har börjat ge sig så sakteliga, men jag har varit helt däckad sista veckorna. Med tanke på det hemska vädret så har jag väl inte missat så mycket egentligen. Det har stormat och regnat dagarna i ända...usch vilken sommar!!!
Idag har vädret vänt, även om det varit mulet så är det varmt och skönt.
Vi har besökt Garden Aquatica idag, det var så skönt att gå runt på deras anläggning i sommarvärmen och lyssna på vattnet som porlade i bäckarna. Mycket fint att titta på också, de har ett stort sortiment av trädgårdsprydnader, både fula, snygga och tokiga saker.
Vi fick oss några skratt när vi promenerade runt där...vad sägs om den här gubben tex...

 Blev nästan lite rädd när jag såg den, påminner nästan lite om brorsan (nä,jag bara skojar)

 Eller vad sägs om den här fulingen...

 Den här gubben såg nästan verklig ut, som om trädet hade fått liv...läskigt!

 Fler fula gubbar...

 Örnen har landat...

 Den här var ju rätt söt där den sitter så fint under gräset.

 Ett jätte-ansikte...ca: 1 meter skulle jag tro...

 En galen hund...

Eller ett spottande lejon...

Det är tydligt att smaken är olika och här finns något för alla smak-inriktningar.
Det fanns ett gulligt café också, där vi fikade...blåbärspaj med vaniljsås...mums! Ni får se några bilder därifrån i morgon om ni kikar in då, so looong!/ Titti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...