torsdag 12 juli 2012

Jag har fått Kohleria

Ja, det låter ju som en farlig åkomma, men inte så farlig som det låter!
Det var en av våra snälla grannar som kom ner häromdan med en Narrhuva (Kohleria).
Det är en krukväxt som är svår att få tag på i handeln och som ofta går i arv från person till person.
Självklart blev jag jätte-glad för gåvan, jag har aldrig tidigare ägt en Narrhuva men nu har jag möjlighet att få njuta av den fantastiska blomman varje dag där den står på matsalsbordet.


 Blomman är underbart vacker med sitt speciella mönster och den lite ludna undersidan.

 Påminner lite om Kornettblomman som också blommar så fint just nu.
 Vill du veta mer om Narrhuvan så kan du kika in hos gesneriasterna.se

 Visst är det roligt att få en så oväntad gåva!/Titti

2 kommentarer:

  1. Vilken snäll granne du har som kommer med så fina presenter!Dina Kornettblommor ser så fina ut, själv glömmer jag lätt bort mina inneblommor på sommaren.
    Gunnel

    SvaraRadera
  2. Vilken söt inneblomma, själv undviker jag att ha för många blommor inomhus,jag har mest orchideer, dom klarar sig bra utan så mycket omvårdnad.
    Hälsningar/ Carita

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...