tisdag 10 juli 2012

Sista dagen på semestern

I morgon börjar allvaret igen...men bara i 2 veckor...sedan har jag 4 veckor semester till, så det känns rätt lugnt!
 En liten summering av den här semestern:
1 st målat plank
1 lagat paviljongtak
en hel del pyssel i trädgården
2 nya solstolar på bryggan
bilen på verkstad i 4 dagar
utflykt till Uppsala och Nyköping
2 st besök i öppen trädgård
besök av vänner och släkt
grillning
i hängmattan 5 minuter
1 oläst bok
bus med Oliver
bus med barnbarnet
1 ny ute-klocka
mycket regn
och sol
mygg i mängder
besök av rådjur i grönsakslandet-grande catastrofo
= en vanlig svensk sommar kort sagt
Nästa semester ska jag lata mig!










                                                    Titti

6 kommentarer:

  1. Vad fint det vart med lyktorna:)

    Carolin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker jätte-mycket om dem, de passar verkligen på bryggan. Tusen tack!/Titti

      Radera
  2. Vilken bra repetition av semestern! Och fina bilder från trädgården!/Anja

    SvaraRadera
  3. Kommenterar din kommentar i min blogg.
    Du kanske läste inte inlägget före det sista, där jag länkar till Peter Korns tankar om odling:

    ".....Jag anlägger min trädgård främst för växternas och min egen skull, allt är utformat för att ge varje växt dess ultimata växtplats. Jag brukar utgå från att det inte finns några svårodlade växter utan bara väldigt svåråterskapade miljöer, och det är utmaningen att skapa fungerande mikroklimat i trädgården som driver mig. Det är något visst med att se en växt i naturen och sen lyckas återskapa en liknande miljö i trädgården där både bädden och plantan ser ut som den gjorde där jag såg den i det vilda."
    /Anja

    SvaraRadera
  4. ps
    Här finns alltså stor skillnad på hur vi odlar. De flesta odlar för ögat. Peter odlar främst för att han är intresserad av olika växters miljöer och vill återskapa liknande i sin fantasiska, botamniska trädgård. Jag är kroppad åt att odla för bara ögat och att skapa naturliga växtmiljöer för 'svårodlade' växter - alltså skapa naturliknande biotoper.

    Det blev ett riktig långt svar till dig. Hoppas satt du inte tar illa upp.
    Du har ju alltid din rätt att radera kommentarer. /Anja
    /Anja

    SvaraRadera
  5. Anja! Jag förstår precis vad du menar och jag har samma tänk som du när jag jobbar i min trädgård. Men jag har ju läst om Peters fantastiska trädgård som är i en klass för sig. Tack för att du tog dig tid att kommentera. Hälsningar Titti

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...