onsdag 4 juli 2012

Trädgårdspynt?

Vad ska man pynta sin trädgård med? Skulle man ställa den frågan till folk skulle man förmodligen få många olika svar och synpunkter. Allt från trädgårdstomtar(usch) till vackra viktorianska urnor(me like).
Många tycker att man inte ska pynta med någonting alls,  andra tycker att man bara ska ha växter och naturliga ting i trädgården.
Som tur är får man bestämma själv i sin egen trädgård. Så det som är rätt för den ene är fel för den andre.
Det är väl därför som det är så roligt med trädgård, just min trädgård är ju alldeles unik och speglar antagligen mina värderingar och min syn på det som är värdefullt.
Därför är det också så roligt att få förmånen att kika in i andras trädgårdar för de är ju också lika unika som min egen. Och så får man ju så mycket inspiration och man kan ju alltid knycka några idèer här och var och göra om dem till sitt eget. Det är väl så en trädgård växer fram så småningom, den är hela tiden stadd i förvandling. 
Här kommer lite exempel på trädgårdspynt, en del från min egen trädgård en del från andras.


















Oj! Det blev många bilder, nu är jag så trött att ögonen glöder, nu måste jag slänga mig i paulunen!
                                                                    Godnatt!/ Titti

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Underbara bilder!
    Så vackert med allt pynt i trädgården.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Sov gott!
    Lillbackasnickaren

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...