torsdag 9 augusti 2012

Lika blå som himlen...

Nu blommar våra Afrikanska liljor. Med en underbar blå färg som om den vore lånad av själva himlen.
För 4 år sedan köpte jag en planta på trädgårdsmässan. 2 år senare var plantan så stor att jag tog fram sågen och sågade itu plantan till 4 mindre bitar. I år blommar de så fint, trots att de blivit så våldsamt behandlade.  Nästa år måste jag nog dela dem igen, då har jag 12 plantor. 
Blir nästan en hel häck av Agapanthus....härligt!





Nu på eftermiddagen har jag varit och handlat rödbladig Alunrot som ska planteras runt det nya trädet och sedan ska det sås nytt gräs där vi grävt för att få bort Plymspirean. Om det inte regnar så ska jag ta lite bilder i morgon.
Idag har det regnat hela dagen...trist när man bara längtar efter att få gå ut och jobba i trädgården!/Titti


1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...