måndag 20 augusti 2012

Lilla snigel....


Tog en liten sväng i trädgården mellan hostanfallen...så skönt att få lite frisk luft i lungorna igen.

            När jag passerade vita damen tyckte jag mig se en brunaktig svulst på hennes rygg...

 Det var en Vinbergssnäcka som gled fram på damens rygg i sakta gemak...de är ju inga skadegörare som deras spanska släktingar, så jag lät den bara fortsätta sin färd mot toppen...kanske den bara ville se världen lite från ovan och få lite mer spänning i livet. Varsågod lilla snigel...glid på du...du behöver inte akta dig för mig.
                                               Jag fortsatte min promenad nedför gräsgången...

 Hittade två små skönheter som klär varandra fint...Hosta Fire and Ice och en liten Campanula.

 Strax ovanför finns det fler som klär varandra...Bergormrot, Kaukasisk förgätmigej och kärleksört Matrona.

                  Kollade hur det står till i växthuset...här växer chili "Hot Banana" så det knakar.

Och här en lite mildare sort...Apache

 Har nu snart varit sjuk i 2 veckor och börjar bli lite uttråkad, längtar efter att få komma igång igen med allting. 
Betong och gjutformar ligger och väntar på mig...tänkte gjuta betongplattor till lusthuset och göra några hypertufa-tråg...hade ju inte tänkt mig att bli sjuk på semestern...men det är inte alltid som det blir som man tänkt sig!  Doktorn har ordinerat 100% vila och det är bara att lyda för man vill ju bli frisk!
                                                  Titti

2 kommentarer:

  1. Så fin din Fire and Ice var med Campanulan.
    Och din fina gräsgång är jag avundsjuk på.
    Hoppas du kryar på dig snart.
    Gunnel

    SvaraRadera
  2. Så fint det är hos dig! Krya på dig

    Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...