onsdag 22 augusti 2012

Morgonrundan


Nu börjar krafterna återvända lite i taget. Men jag hostar fortfarande så hela kvarteret skakar. Efter en liten promenad med Oliver tog jag en liten sväng i trädgården. Jag tycker om den här morgonrundan, det är så härligt att sakta strosa runt och se vad som händer i trädgården...för händer gör det...en hel del... hela tiden.
Det är ju det som är så roligt med trädgård. Det växer och gror...det vissnar och dör...det rör sig...det låter...det doftar. Kort sagt...man har aldrig tråkigt! Det ger en extra krydda...en annan dimension åt livet och man känner att man är närmare sin Skapare. Det är lätt att bli lite "meditativ" när man går runt bland allt det gröna och vackra, man funderar gärna på meningen med livet och hur man själv använder de gåvor man fått.
Kanske är det därför man blir så harmonisk när man vistas i trädgården...efter en stund så faller alla tankar på rätt plats och slutar surra runt i huvudet...allt blir så klart och tydligt. Ett inre lugn infinner sig.













Efter morgonrundan plockade jag med mig några blommor in. Nu står de på bordet i matsalen, och jag har något fint att titta på när jag dricker mitt morgonkaffe./Titti

1 kommentar:

  1. Du har så rätt, trädgård betyder harmoni för mig också (när man inte behöver jaga sniglar, möss, myror, kaniner och annat som befinner sig på fel ställe)
    Hälsningar/Carita

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...