torsdag 20 september 2012

Ännu en härlig dag

En ljuvligt härlig höstdag!
Även om jag inte hunnit vara i trädgården så mycket idag, så har det ändå varit en bra dag.
På morgonen tog jag en liten snabb fotorunda i trädgården, sedan bar det av till jobbet. Väl där fick vi beskedet att vi får tillbaka den tjänst som de drog in tidigare i år.  En stor lättnad för oss i arbetsgruppen.
Man önskar ju att det vore så att inte pengar fick styra sjukvården idag, men trist nog är det bara pengar det gäller...pengar och politik. Man önskar ju att de tänkte lite mer på vårdtagarens bästa och inte på ekonomin.
Men det finns många duktiga, engagerade och härliga människor som jobbar inom svensk sjukvård och som trots nedskärningar och budgetunderskott gör sitt bästa för att hjälpa sjuka och handikappade till ett drägligt liv. En slags "vardags-hjältar" som ingen ser, men som ändå kämpar på. 
 Det är tur att vi har dem!

 En av de nya "Damerna" som fick följa med oss hem från Strängnäs häromdagen.





                                                                 Höstsilverax "Brunette"


Vet inte namnet på denna Monarda, men den har följt med mig från mina tidigare trädgårdar, så hon är en riktigt berest dam, som blommar lika villigt trots flyttkarusellen!


När jag kom hem från jobbet var mitt lilla barnbarn på besök. Att få pussa hennes lilla rosiga kind och höra henne säga" hej mormorn" och ge mig ett härligt leende, det ni...det är det bästa som finns!!!

Så visst har det varit en härlig dag!/Titti


4 kommentarer:

  1. Så fin färg din temynta har.
    Det där med sjukvården är ett kapitel för sig, trist med alla nerdragningar, blir ju jobbigt för dom stackarna som är kvar och får slita. Kul att det blev lite bättre för er nu då.
    Gunnel

    SvaraRadera
  2. Oj, har de så fina damer i Strängnäs!!! Nja, helt oväntat var det förstås inte, om jag skall vara ärlig! ;-)

    Trevlig helg!
    /Ruben

    SvaraRadera
  3. Barnbarnet hälsar att hon vill ha fika när hon kommer på lördag!

    SvaraRadera
  4. Vilken fin Dam du köpt. Snyggt med kransen också!
    Majsan

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...