fredag 28 september 2012

Äntligen fredag!

Ja, så var det fredag igen då! Vet inte var veckorna tar vägen...det går så fort. 
Har ägnat dagen åt att flytta på några buskar och klippa ner en del perenner som vissnat ner och lagt sig ut i gräsgångarna. Annars brukar jag inte städa i trädgården på hösten, jag låter det bara vissna ner så att bladverket skyddar växterna under vintern.
 Men gräset tar lätt skada av ruttna blad som ligger mot gräset, speciellt nu när vi har haft så mycket regn. Det är mest dagliljorna som jag fått frissat till lite.
 Sedan har jag börjat gräva planteringsgropar för rosor som jag beställt från Flora Linnea. När de kommer nästa vecka så kan jag bara plantera dem direkt. Det är bla. en Perennial Blue och en Honungsros. Den sistnämnda ska få klättra i ett gammalt Hagtornsträd som har sett sina bästa dagar men behövs för att hänga upp hängmattan. 
Om några år kan man ligga i hängmattan och njuta av blomningen och känna den underbara doften...längtar redan!



                                      Ha en riktigt skön helg!

                                                  Titti

3 kommentarer:

  1. Blev lite nyfiken på Perennial Blue, hade inte hört talas om den så jag hittade bilder på nätet. Oj,oj, så fin ros. helt fantastiskt. kommer nog bli jättefint när den blommar hos dig.
    Majsan

    SvaraRadera
  2. Hade gärna suttit och vilat på dina stolar med fårskinn! Ser så mysigt ut!/Lila-Christina

    SvaraRadera
  3. Så höstfint du har fått det på din terass. Ser mysigt ut med fällarna och de fina höstlöven!
    Gunnel

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...