fredag 14 september 2012

Bilder från baksidan

Utomhus smattrar regnet mot rutorna och det är grått och ruggigt. Jag har precis vakat av efter 2 nattpass och får vara ledig i helgen.
 Det verkar som om det skulle bli bra väder i morgon så vi tänkte börja plantera växterna i den nya rabatten på eftermiddagen. 
Det är alltid lika roligt att få göra en ny rabatt, känner lite pirrningar i magen av välbehag.
 Jag har bestämt mig för att plantera en liten flocknäva runt Paradisbusken, tror att de kommer att matcha varandra fint, kan se framför mig hur det kommer att se ut kring midsommar nästa år...en sky av rosa blommor...och på andra sidan gången har jag den blå kantnepetan som nog blir snygg mot det rosa. 
 Den nya rabatten och den gröna gången som bildas kommer att förstärka den Engelska känslan jag vill ha i min trädgård och jag kommer att plantera flera plantor av samma växt för att få den där frodiga känslan jag vill ha.

Det regnar ju ute så det blir inga bilder från den nya rabatten idag, istället får ni hålla tillgodo med bilder från baksidan som jag tog för några dagar sedan.



Det är första gången jag använder Muehlenenbeckia utomhus, tycker verkligen om det frodiga och lite rufsiga intrycket, nästa år ska jag använda den på flera ställen i trädgården.                                                        
                                       





                                         En revsuga har fått ersätta Petunia Mystical Phantom

                                Fröställningarna på Klematis Juuli ser ut som håret på en Hippie.


                                           De Afrikanska liljorna blommar fortfarande så fint.


                                     Ha det så gott i helgen!
                                                  Titti


1 kommentar:

  1. Det är alltid kul med nya rabatter och det blir så fint när man är klar. det är också spännande att se hur den ser ut på våren, om den blev som man tänkt sig. Ha en skön helg, det ser ut att bli vackert väder./Carita

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...