tisdag 11 september 2012

En ny rabatt

Idag har jag börjat gräva för den nya rabatten. Det är tungt och bökigt att få bort gräs-svålen för Thujan har spritt ut sina rötter och trasslat in sig i gräset, men på eftermiddagen kom min egen lilla trädgårdsdräng hem och hjälpte mig. Då gick det undan vill jag lova! 
Nu återstår bara att skära till kanterna och lägga ut alla kantstenar sedan börjar det roliga.
 Att få planera och fundera på vilka växter man vill ha är det jag tycker bäst om. Några buskar ska flyttas också så att de kommer mer till sin rätt.


 Växterna runt Paradisbusken är Praktbrunört som jag dragit upp från frö, den ska flyttas, och ersättas med någon snygg marktäckare...har inte riktigt bestämt mig för vad jag vill ha ännu.  Kant-stenarna ska flyttas ut lite så det blir lättare att klippa gräset här, man fastnar ofta med håret i grenverket...lite irriterande!


Till min hjälp har jag Oliver, han håller mig sällskap och roar med alla sina konster.  Han älskar när man kastar bollen, jag gräver med ena handen och kastar bollen med den andra, tur att man är kvinna så man klarar att göra två så avancerade saker på en gång!



Jag har också flyttat de fina gamla lådorna från gjuteriet i Taxinge. De står nu vid ingången, med lite sensommarblommor. Har planterat Murgröna bakom lådorna som ska få något att klättra på, så att de bildar en grön fond bakom lådorna. Har inte hittat något med rätt höjd på ännu...vi får se hur det blir.




                                                    Titti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...