torsdag 6 september 2012

En skövlad trädgård!


Idag har vi röjt bort resterna av syrenhäcken som maken fällde häromdagen. Anledningen till att vi var tvungna att ta bort den var att dräneringsröret från ett av stuprören slutade mitt i syrenhäcken. Jag har ju tidigare berättat att vi fått in vatten i källaren vid flera tillfällen, det visade sig att det blivit stopp i ett av dräneringsrören, syrenrötter hade letat sig in i röret och täppt till helt. För att hitta var stoppet var blev vi tvungna att fälla flera av syrenerna...oj vad jag kommer att sakna syrenblomningen nästa år...jag som älskar syrener...snyft!




Men det är ju inte så kul med vatten i källaren, så jag förstår ju nödvändigheten i att fixa det. Men sorgligt är det...ser ut som rena rama skogs-skövlingen!


Tur att jag har bilder i arkivet som jag kan ta fram och sukta lite på när längtan blir för stor.
Det är så ljuvligt underbart när hela innergården fylls av syrendoften. 
Kram på er.Titti

1 kommentar:

  1. Synd på syrenerna om du gillar dem men ibland får man vidta drastiska åtgärder. Du kanske kan plantera några nya på ett bättre ställe. Vi tog bort vår 50 meter långa gamla syrenhäck för den blev ohanterlig. Fin färg på alunroten.
    Hälsningar/Carita

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...