måndag 10 september 2012

En tur till Zetas

Idag på eftermiddagen åkte jag en sväng till Zetas Trädgård. Jag skulle handla ett Hakoone-gräs och lite annat smått och gott.
Det är ju alltid så mysigt att promenera runt på Zetas. Idag kändes det nästan lite höstlikt, alla träd börjar ändra färg och överallt fanns det Ljung och annan höstfägring, lite vemodigt men ändå så härligt!
Jag hittade ett ynkligt litet gulbladigt Hakoone-gräs som åkte ner i shopping-vagnen. Några Klockvippor och en Rodgersia slank också med.
 Sedan lite vårfägring, Crokus tommasinianus "Barr´s Purple" och 
Iris histrioidis "George" som ska planteras vid grinden. Och lite Ljung att ha i krukor på baksidan.



                                  Alunrot fanns i en mängd färger, alla lika ljuvliga.






 Precis när jag handlat allt på min lista så började det regna, så jag fick ta betäckning på deras inomhus-avdelning...men det gjorde inte så mycket...fanns ju en hel del att titta på medan regnet smattrade.




I morgon ska jag gräva för en ny rabatt i nedre trädgården och plantera det som jag inte hann med idag. Så jag hoppas på bra väder.
                                                                          Titti

1 kommentar:

  1. Fina bilder! Det var snyggt med alunroten och det silverfärgade gräset. Vilken tur du har som bor så nära Zetas. Har bara varit där en gång.
    Gunnel

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...