söndag 16 september 2012

Höghus för fåglar

Det blev kris på jobbet och jag blev tvungen att arbeta i natt. Lite tråkigt att behöva sova bort ännu en vacker höstdag. 
När jag vaknade hade min underbara make satt upp en flerfamiljsholk i nedre trädgården, tycker att den är helt underbar, har gått och sneglat på den i flera år och nu står den plötsligt där i min trädgård. Tack min älskade för att du är så kärleksfull och står ut med alla mina tokiga idéer. 

               Jag vet inte om den är så lämplig som bostad åt fåglar men kul är den ju i alla fall!

 Nu har jag planterat Flocknäva under paradisbusken, har tur som bara kan gå och hämta i rabatten bakom dammen. Det är lätt att ta några sticklingar och bara stoppa ner dem i jorden, de rotar sig väldigt snabbt och på ett år har de täckt hela rabatten. De blommar kring midsommar med en underbar rosa färg och även efter blomningen håller bladen sig snygga hela sommaren.

                     Nu ser man tydligt att förfallet har börjat, perennerna börjar se lite hängiga ut!

 Åh, en kvarnsten utbrast jag när jag hittade den här nergrävd i jorden...men icke...det visade sig vara en något antik parasollfot. Men på håll och med dålig syn så ser det nästan ut som en antik kvarnsten med mossa och allt, så den får ligga här och förgylla rabatten.


                                                   Men här och där blommar det fortfarande.




Nästa vecka är jag ledig och tänkte börja höst-pynta lite. Så jag hoppas att det sköna vädret håller i sig!
                                                   Titti

1 kommentar:

  1. Jag gillar höghuset för fåglar, dom flesta gillar inte att ha grannar men det är en rolig grej att ha i trädgården.Hälsningar/Carita

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...