onsdag 19 september 2012

Honungslök-me like!

Hade tänkt plantera vårlökar idag men ångrade mig när jag tittade ut genom fönstret, det har verkligen öst ner.
I en korg i blomsterrummet ligger alla lökarna och väntar på att få komma ner i jorden. 
Igår när vi var i Strängnäs köpte jag bla. narcisserna  Mount Hood, White Lion och Replete.
Köpte också Allium Purple Sensation och Allium Bulgaricum. Tyckte i affären att Allium Bulgaricum liknade Honungslöken som jag beställt hos Flora Linnea, det visade sig när jag googlade lite att det är samma växt, tydligen finns den under flera olika namn...lite förvirrande för en gammal dam att hålla reda på alla dessa namn... så nu har jag åtskilliga lökar av denna underbara växt.



Blev alldeles förälskad i Honungslöken när jag såg den första gången i Trädgården Klarbäret.
Bilderna är tagna där i somras. Nu ska mina Honungslökar få en fin plats i den nya rabatten tillsammans med Purple sensation.
Jag längtar redan efter nästa sommar så att jag får se dem blomma.
Visst är det härligt att ha något att längta efter./ Titti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...