fredag 12 oktober 2012

Moodboard trädgårdsåret 2012



Roade mig med att göra ett litet collage över den gångna sommaren. Mycket vatten har runnit under broarna sen i våras...då menar jag rent bokstavligt alltså! Tror aldrig jag upplevt en sådan regnig sommar förut... fast jag har jag varit med ett tag nu!  Men ändå har det varit en skön sommar på något sätt. Vi har tagit det ganska lugnt och börjat återhämta oss efter operationerna som både jag och maken varit med om senaste året. Vi börjar sakta men säkert bli lite piggare och det är mycket trädgårdens förtjänst. Trädgårdsarbete är både ångestdämpande och stämningshöjande...man blir mer harmonisk och glad och säkert fysiskt starkare också. Terapi för själen helt enkelt! Just det här, att ha något att längta efter under den långa vintern gör att man inte deppar ihop helt. Man ser våren därframme någonstans och ser framför sig hur fin trädgården ska bli när alla vårlökarna börjar blomma och alla träd och buskar börjar knoppas igen. Det känns som en ynnest att få ha en egen trädgård. Vad i all världen skulle man göra utan den? Klättra på väggarna kanske? Jag vet inte! Men en sak är säker...jag älskar det här med trädgård! Kram på er./ Titti

1 kommentar:

  1. Det är sant som du säger att trädgårdsarbete är bra för hälsan. Att det är ren och skär njutning också gör det ju inte sämre direkt. Nu ser jag fram mot nästa trädgårdssäsong med spänning, jag har planterat en massa lökar och hoppas det blir fin-fint.
    Gunnel

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...