fredag 7 december 2012

Blommig Fredag-Min Trädgård


Jag älskar min Trädgård! Inte för att den är något speciellt, inte för att den är så stor eller perfekt utan för att den är vår alldeles egen trädgård! Att få gå ut med en kopp kaffe och sätta sig ner en stund på någon av våra små mys-ställen och bara njuta och ladda batterierna är underbart! 






Det är rofyllt att pyssla i en trädgård. Man fylls av positiva tankar och känslor. Det är avkopplande och ändå inspirerande. Det ger en extra krydda i livet och man har alltid något att se fram emot. En ny vår, en ny plantering, nya fröer och lökar, nya idéer och projekt.  










Garden living-me like!/Titti

Fler bidrag till blommig fredag hittar du hos 



25 kommentarer:

  1. Jaa den ger mycket denna trädgård!!Både skönhet, vila, glädje och sorg:)
    Ha en underbar helg!!

    SvaraRadera
  2. Jättesnygga bilder och tack för de fina inrednings idéerna du visar!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Mysigt du har det i din trädgård!
    Trevlig helg
    Luna

    SvaraRadera
  4. Du har så fin trädgård, tänk vad vi har att se fram emot.
    Ha en skön helg/Carita

    SvaraRadera
  5. Vilken fin trädgård du har. Många härliga sittplatser. Så underbar med ett växthus.
    Ha en fin kall dag.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. vad glad du kan vara som inte bara har lera på din tomt utan har planterat och grusat hos dig.Kommer efter jag med mitt så fort jag kan.
    ha en fin helg Kram Meta

    SvaraRadera
  7. Så härligt du har det i din trädgård!
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  8. Vilken härlig trädgård du har, förstår att du njuter! Visst är det en härligt känsla med en egen trädgård, som man kan skrota omkring i som man vill =)

    SvaraRadera
  9. Vilken underbar trädgård du visar upp...tack för att jag fick kika in...=)

    Trevlig helg !

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  10. Hej Titi. Hvor hyggeligt at du kiggede ind på min blog. Nu kigger jeg ind på din, og får lyst til at følge den. Det ser ud til, at du har en spændende have og jeg glæder mig til at se mere.
    Kh Jørn

    SvaraRadera
  11. Precis så är det! Nya saker att se fram mot. Inte det sämsta. Jag tycker din trädgård ser underbar ut, fint med sittplatserna. :-)

    SvaraRadera
  12. Exakt! Mycket fina bilder av din trädgård... det första som slog mig var: Vad, rent, stilrent, fräscht och vackert...... Mycket kul att se fotona :)

    SvaraRadera
  13. Aaahhh. Underbart med sommarbilder! Så fint du har det!

    Ang. min spirea:
    Spirean började jag klippa när de var 6-7 år gamla! Så det går utmärkt att börja klippa dem även när de har några år på nacken. Blomningen blir ju lite mindre, mer som "snö" på toppen, men fint ändå!
    Lycka till!
    Kram, Eira

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack,Eira! Jag ska försöka klippa mina buskar redan till våren och hoppas på att de blir lika fina som de du visade på din blogg. Längtar redan!/ Kram Titti

      Radera
  14. Å, du har en underbar trädgård. Vilken energi det ger att mata sig själv med allt det vackra. Fint!

    SvaraRadera
  15. ÅÅÅ vilken vacker trädgård du har, jag fastnade här inne på din blogg och läser allt från inomhusdamm till vardagsrumsrenovering. Jag gillar verkligen din blogg hoppas det var ok att jag lade till dig bland mina trädgårdsbloggar på min blogg för jag vill ju hitta hit igen=). Och såklart är jag följare nu. Önskar dig en fin fin helg/Gela

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att du gillar min blogg och vill länka till mig, självklart får du göra det, det är bara roligt! Och välkommen som följare, även om det inte är så tätt mellan inläggen så här års!/ Titti

      Radera
  16. Vackra bilder!! vilka fina/mysiga uteplatser du har!!!
    Blir nyfiken på mer får kolla bakåt i bloggen.
    Trevlig advents helg
    Mariana

    SvaraRadera
  17. Oh, är det mojligt? trodde nästan först jag bläddrar genom ett engelskt trädgårdsmagasin, så många härliga bilder från din trädgård :)

    SvaraRadera
  18. En fantastisk trädgård med många härliga krypin.
    Tack för alla härliga inspirerande bilder.

    Trevlig helg

    SvaraRadera
  19. Men åhh så fint du har det i din trädgård! Varenda bild ser så inbjudande ut. Så där skulle jag också vilja få till det!
    Ha en skön helg,
    Carina

    SvaraRadera
  20. Du har fångat precis den känslan man ska ha i sin drömträdgård. Du har verkligen en skön oas med alla dina sittplatser. Jag riktigt kände hur man kan sitta och koppla av och mysa på alla olika ställen. Ett jättefint litet växthus har du också.

    Ha en fortsatt sön helg!

    SvaraRadera
  21. Japp, precis så känns det med en egen trädgård. vilken drömträdgård du har, bilderna skvallrar.
    Ha en alldeles, alldeles underbar helg
    Vivian

    SvaraRadera
  22. Vilken fin trädgård du har! Jättevacker!
    Ha en underbar 2:a advent!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  23. Tack för alla snälla kommentarer om vår trädgård! Ni är för söta allesammans!!! Och välkomna ni som är nya följare på bloggen! Efter nyår kommer nog inläggen lite tätare igen, förhoppningsvis./Titti

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...