onsdag 19 december 2012

Då går jag ner i min källare...


Nu har jag ju ingen ångmaskin i min källare men däremot ett blomster-rum! Man blir definitivt sällare/lyckligare när man varit därnere och pysslat om blommorna en stund! Man känner doften av den fuktiga jorden och allt liv som gror i alla krukor. Jag har precis masat mig ner dit en stund för att få lite vårkänslor. Har städat och plockat bort gamla vissnande blad och tänkte åka och handla lite hyacinter och andra vårlökar så småningom. Tänkte visa några bilder på hur det såg ut förra vintern. 






Det är så behändigt att ha en alldeles egen snickare... jag bara visade maken bilder från butiken Garbo i Stockholm och deras fina bänkar i grått, jag suckade lite och lade huvudet på sned och plötsligt stod där 2 fina planteringsbänkar färdiga att belamras med allehanda blomster! Tänk så bra man har det!!!








I blomster-rummet förvarar jag mina Afrikanska liljor och andra växter som ska övervintras. Rummet håller ca: 10-12 grader under vintern och det har fönster åt 2 håll och växtlampor över bänkarna.
Däremot förvarar jag inte mina Dahlia-knölar här, de ligger i matkällaren där det är lite svalare. Ha det gott!/Titti

4 kommentarer:

  1. Lyckliga du. Ett blomsterrum skulla jag vilja ha för att förvara alla pellisar och min afrikanska lilja. Snyggt du har också, där nere.. Kram Pia

    SvaraRadera
  2. Ser riktigt mysigt ut. När vintern känns för lång måste det vara skönt att vara någon timme i källaren. Ha det fint :)

    SvaraRadera
  3. Oj,oj, riktiga vårbilder tycker jag. Fin källare måste jag säga, så ser inte vår ut.
    Ha det bra/Carita

    SvaraRadera
  4. Vilket vackert blomsterum du har. Ser jättemysigt ut.
    Härligt att få tillbringa lite 'blomstertid' där nu då det är vinter.

    Har också ett blomsterum men absolut inte så där fin.

    God Jul!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...