torsdag 10 januari 2013

Augusti 2012-tillbakablick


Augusti regnade bort! Dessutom gjorde en allvarlig infektion+förkylning att vi under några veckor bara kunde njuta av trädgården från fönstret. Verkligen synd, för sensommar-blomningen är helt underbar!


Vi hann i alla fall med några små utflykter.


Den ena turen gick till Garden Aquatica där jag hittade den här fina kantstenen. Jag har nu köpt formar och betong och ska gjuta kantstenar till sommaren.

                                  _____________________________
                                  _____________________________


Den andra turen gick till Slottsträdgården Ullriksdal. Just den eftermiddagen var det faktiskt vackert väder och vi njöt av att vandra runt i deras anläggning. Det finns så otroligt mycket vackert att upptäcka där. Några sensommarblommor fick följa med oss hem därifrån. Men det är en konst att begränsa sig när det finns så mycket underbart!





____________________________________
____________________________________


Den tredje turen gick till Julita.





En otroligt vacker och välskött trädgård. Vi njöt i fulla drag av att gå runt bland alla vackra planteringar! Vi passade också på att gå en guidad tur i Herrgården.


Men hemma är ändå bäst! Att bara få sitta på bryggan och njuta och höra fåglarna kvittra och fiskarna plaska i dammen...det är livet på en pinne!

Kram Titti


9 kommentarer:

  1. Så flotte tilbakeblikk! Ja, borte er bra, men hjemme i egen hage er enda bedre! Det så ut som du hadde et deilig sted å sitte om sommeren :-)
    Takk for hyggelig kommentar på bloggen min. Jeg har lagt meg til som følger, og gleder meg til å følge deg videre :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Marit,välkommen som ny följare! Roligt att du tittade in till mig!/Titti

      Radera
  2. Så flott nå gleder jeg meg veldig til sommeren.
    Herlige sommerbilder som varmer i vinterkulden.

    Marit.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi behöver lite sommarkänsla så här års, då är det härligt att få se tillbaka på det gångna året. Tack för att du kikade in hos mig!/Titti

      Radera
  3. Hvilken flott årskavalkade!! Så mange fine farger og opplevelser i 2012.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar! Visst är det roligt att minnas, men ännu roligare att få planera för kommande sommar!/Titti

      Radera
  4. Hej Titti!
    Vad kul att du hittade till mig så hittade jag till dig.
    Du får gärna mejla mig på annika@naturligating.se
    Blev stört förälskad i din trädgård!
    Hoppas vi hörs
    Annika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Annika! Roligt att du tittade in hos mig! Trevligt att du gillar vår trädgård!/Titti

      Radera
  5. Hej Titti!
    Vad kul att du hittade till mig så hittade jag till dig.
    Du får gärna mejla mig på annika@naturligating.se
    Blev stört förälskad i din trädgård!
    Hoppas vi hörs
    Annika

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...