onsdag 23 januari 2013

Lider av svår ångest!


Jag har drabbats av en våldsam vårlängtan de sista dagarna. Eller ska man kalla det för vår-ångest! Går det att sjukskriva sig för det tro? 
Kanske beror det på det kyliga vädret, vi har haft 17 minusgrader i natt och det bet i kinderna i morse när jag var ute med Oliver. Och när jag skulle åka hem från jobbet i morse så fick jag skrapa bilrutorna både på insidan och utsidan! Nu längtar man verkligen efter vår! Och att få pynta med de första penséerna. 
För att dämpa min ångest har jag djupdykt i arkivet och plockat fram lite vårfägring.













 Åh vad det är härligt att drömma sig bort en stund! Ångesten är lindrad för stunden och livet känns lite lättare. Nu ska jag fortsätta min djupdykning i arkivet för att hitta något intressant till fredagens inlägg på blommig fredag! See you!/Kram Titti





12 kommentarer:

  1. Många raringar du visar. Jag kör med samma terapiform - tittar på bilder av vårliga ljuvligheter. Vi har inte alls så kallt som du men tillräckligt tycker jag. Det är isigt och rått och bara så tråkigt väder...

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det härligt med lite vår-terapi så här i vinterkylan!/Kram Titti

      Radera
  2. Jag har gått i ide, sänker aktiviteten och tar det lugnt. Borde nog sova någon vecka till.. men så ser man såna varma läckra bilder som dina och vet vad som kommer. Då börjar man verkligen längta. Nu är det inte såå länge kvar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det där med att gå i ide är något jag funderat på också. Tänk så skönt att få sova bort vintern och vakna pigg o utvilad när det är vår!/Kram Titti

      Radera
  3. Jeg lengter etter våren sammen med deg, men det hjelper å se de fine sommerbildene dine.
    Nydelige er de, god torsdag fra Marit.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst längtar man! Tur att det finns lite tröst att få./Kram Titti

      Radera
  4. Så herlige bilder! Jeg forstår veldig godt din lengsel etter vår. Det var -22 her i går, så nå holder det med kulde. Jeg får hygge meg med de vakre bildene dine i dag :-)
    Klem Marit

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har ni -22 era stackare! Och jag som gnällde över ynka -17! Ja,ja, det finns alltid de som har det värre!/Kram Titti

      Radera
  5. Så mysiga och inspirerande bilder. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är det mysigt med lite vårbilder så här års! Nu börjar man ju tröttna på vinterkylan och längta efter lite värme./Kram Titti

      Radera
  6. Ohh ja det är samma vårlängtan här! Vilka härliga godingar du bjuder på.Så vackert med blå penséer i zinkbaljan!

    Kram Ulrika

    SvaraRadera
  7. Mmm, håller med dig. Det är snyggt med zink och blått, ett år hade jag blå lavendel i baljan, även det var jätte-snyggt! Men penséer kan man nog ha i vad som helst de är alltid söta!/Kram Titti

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...