onsdag 30 januari 2013

Lucko

Förra sommaren köpte jag ett perfekt litet redskap! Det heter Lucko och är toppen att rensa rabatterna med. Mycket lättarbetat och ligger bra i handen. Den här varianten passar bra när man som jag har sand-jord, men det finns även med bredare metall-bygel som passar för tyngre jord. Den enda nackdelen som jag kommer på är att den är gjord i plast, håller nog inte om man skulle råka trampa på den. Jag är nämligen en riktig slarvmaja som sprider redskapen runtomkring mig när jag rensar, när jag sedan reser mig kanske jag råkar kliva på något av rensverktygen...ja ni kan ju räkna ut vad som händer när en 176 cm lång vikingakvinna trampar på ett litet plastredskap!!! 
Men än så länge har jag lyckats undvika att trampa på lilla Lucko. Kanske beror det på att den är röd och syns ganska bra när den ligger i gräset.  I alla fall ett mycket bra redskap som jag är jätte-nöjd med!
Kram Titti


8 kommentarer:

  1. Tack för tipset. Här är det sandjord och en sådan kanske är värt att satsa på. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pröva du, den är faktiskt toppen. Rabatterna blir snygga på ett litet kick!/ Kram Titti

      Radera
  2. Oh, du är en lång och ståtlig kvinna förstår jag. Jag hade nog föredragit färgen orange eller gul, för här hemma finns det en med defekt färgseende och du kan ju bara tänka vad han kan trampa sönder eller klippa över !
    Det har hänt både en och två och fler gånger....men han menar ju inget illa :/
    Hur som verkar den ju rätt bra.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror den finns i en mängd olika färger, så den passar nog för de som har defekt färgseende också! Man får ju inte gnälla när de är så snälla att de klipper gräsmattan! Lite svinn får man ju räkna med! Hur som helst så kostade den bara 49 kr, så du kan ju köpa fler åt gången!/ Kram Titti

      Radera
  3. Har funderat på den där!
    Mariana

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har också funderat på den förut, när jag sett den på någon trädgårdsmässa. Nu ångrar jag att jag inte köpte den tidigare. Den är toppenbra./ Kram Titti

      Radera
  4. Verktyget ser bra ut men verkar lite vekt för vår lerjord, den skulle vara perfekt i vårt grusparti tror jag. Hälsningar/Carita

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, i grus fungerar den bra, vi har ju rätt mycket grus i trädgården här. Men den är också bra att luckra med i krukor och tråg, då använder man den bakre, smalare delen, riktigt smart och väl genomtänkt redskap med andra ord!/Kram Titti

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...