söndag 20 januari 2013

Månadsbilder för Januari

Nu är vi mitt i Januari och jag tänkte lägga ut månadsbilder i mitten av varje månad under detta år. Mest för att själv kunna jämföra och se vad som behöver göras i trädgården. Jag tycker det är så behändigt med bloggen för man ser liksom allt på ett annat sätt när man betraktar bilderna i lugn och ro. Man ser tydligt vad som behöver förändras och fixas till för att trädgården ska se trevlig ut under hela året. 

Den söta trädgårdsflaggan som hänger på vänster sida om lusthuset har blåst sönder. Måste köpa ny till våren. Tyvärr finns inte det motivet kvar så nu måste jag bestämma mig för vilken jag ska köpa...har lite beslutsångest! Här kan man köpa flaggorna.

Jag älskar mönstret i lusthusets tak...ser läckert ut när snön ligger ovanpå!

Den här vyn gillar jag både sommar och vinter. Den stora klockan ger ett härligt grafiskt uttryck så här på vintern när det inte finns så mycket färg. 



Allt är vitt! Inte kan man ana att under snön finns det gräsgångar med massor av perenner här. 


Ser ju inte så inbjudande ut att slå sig ner här nu, men bänken blir i alla fall ett blickfång, något att fästa blicken på under vinter-halvåret. Rabatten till höger om bänken skall göras om till våren. Här står en Rhododendron som sett sina bästa dagar. Den ska bort och ersättas av något snyggare. Kanske blir det ett litet vattenblänk här nere också. Funderade på att gjuta hypertufa-tråg att ha som en liten vattenreservoar. Det är ganska skuggigt här nere och det vore snyggt med ett mossigt tråg bredvid alla Hostor som växer här. Bra för småfåglarna och trevligt att titta på. Vi får se hur det blir. Håller precis på att leta inspiration på nätet. Har också en bra bok som heter Stora Betongboken av Malena Skote (Norstedts förlag)  Bra sysselsättning när man är förkyld och inte orkar så mycket annat!

Ha en skön söndagkväll!/Kram Titti


2 kommentarer:

  1. Men, är du inte bra än? Nu får du allt se till att krya på dig! Det där med trädgårdsböcker är ett mysigtjtidsfördriv...konstigt vad mycket man kan hitta där....livsfarligt att titta i dem, men... :)
    Sköt om dig nu och krya på dig.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för kryapådig-hälsningen! Är faktiskt lite bättre idag. Men lider ingen nöd då jag roar mig med trädgårdsplanering./Kram Titti

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...