tisdag 29 januari 2013

Mörkt och trist!


De senaste dagarna har det varit soligt och fint väder. Men jag har arbetat natt hela helgen och sovit bort de fina dagarna. Idag när jag är ledig är det mulet och trist ute. Inte ens hunden vill gå ut! Han ligger och snarkar i sin korg och verkar nöjd med sin syssla! Hade tänkt fotografera i blomster-rummet idag men ljuset räcker nog inte till. Egentligen har jag nog inte lust heller. Känner mig trött och hängig, så det får bli en sådan där dag då ingenting blir gjort. Ibland är det skönt att bara få vara, inte ha så många krav på sig.





En så här trist dag är det skönt att sitta inomhus och kura!
Ha det gott där ute i vintermörkret!
Kram Titti

8 kommentarer:

  1. Verkligen en innesittardag! Mysigt med ljus, men vi längtar inte mindre för det.....

    Ha det gott i myset :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så sant! Man längtar verkligen efter vår och sol och fågelsång!/Kram Titti

      Radera
  2. Så flotte bilder! Det er godt å ha noe pent se på inne nå midt på vinteren :)
    Ha en fin kveld. Klem Marit

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det så, Marit! Man behöver trösta sig lite!/Kram Titti

      Radera
  3. Men du har ju lyckats få till fina foton ändå!..och vet du vad, jag var ledig i helgen och sov inte bort den men jag såg inte en endaste solstrimma!
    Ha det gott ändå nu ikväll och slappa och njut av att bara få vara...
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Carina! Jag ska följa ditt råd och slappa resten av kvällen! Och så får vi hoppas på lite sol i morgon istället både hos dig och här hos mig!/ Kram Titti

      Radera
  4. Skönt att kura lite inne med tända ljus. Vackra och fina bilder. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  5. Visst behöver man göra det lite mysigt i vintermörkret! Så känns det inte så jobbigt, trots allt!/ Kram Titti

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...