fredag 25 januari 2013

Nytt år-nya drömmar!

Dagens tema för Blommig Fredag handlar om drömmar. Även om drömmar har en tendens att blekna lite när man blir äldre så har man nog alltid lite drömmar kvar som man då och då går och grunnar på. Jag plockar fram dem när livet är lite grått och trist eller som idag när kylan tränger sig djupt in i själen och nästan gör mig stel och förlamad. Det är drömmar om resan till Ninfa i Italien och det makalösa och fantastiskt vackra blåregnet som speglar sig i floden. Eller om en trädgårdsresa till England och Sissinghurst och kanske också ett besök på Chelsea Flower Show. Det är sådana drömmar som förgyller livet en aning men som man kan leva utan. Det finns viktigare saker!

Därför önskar jag mig bara några få saker denna sommar:

1-Att hela familjen får vara friska, ingen cancer, inga barn-barn på sjukhus, ingen som faller ner från tak och skadar sig, inga yrselanfall, inga Ep-anfall, inga operationer!

2-Lugn och ro!

3-Måtte solen lysa från en blå himmel, hela sommaren!
 (Okey då, en liten regn-skur då och då, men helst på natten.)

Jag drömmer om lugn och ro!

Jag längtar som en tok efter syrenernas blomning!

Och rosorna som doftar så underbart!

Inget slår Paradisbuskens blommor mot en blå himmel!

Lilla söta Rozanne, tänk vad jag gillar dig!

Jag hoppas att nya rabatten växer till sig och blir fin.

Om jag finge önska mig en enda liten "Världslig sak" denna sommar så skulle jag hemskt gärna vilja ha Engelska pilspetsar på växthus-taket! Men i stort sett är jag ganska nöjd och belåten.
En stor kram till er alla! Ha en härlig helg!
Titti

Fler bidrag till Blommig Fredag hittar du hos Rosor och Bladlöss







13 kommentarer:

  1. låter som underbara drömmar!!
    Ha en underbar helg!!

    SvaraRadera
  2. Skönt att känna att man är nöjd, vackra bilder du bjuder på!
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  3. Bra drömmar som kanske slår in.. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  4. Härliga drömmar ett måste för själen...=)
    Hoppas att dina slår in...!!!

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  5. Det ser ut som du har lugn och ro i trädgården utan en massa röra och måste göra saker. Fint med andra ord. Det är en bra början sedan får vi hoppas att vädret och hälsan också blir bra.
    Kram Luna

    SvaraRadera
  6. Det är verkligen huvudsaken att familjen mår bra och inte drabbas av eländiga saker.
    Att bara få lugn och ro är verkligen en dröm man kan längta efter men som inte uppfylls så lätt tyvärr!
    Härlig blogg du har! Jag har lagt mig som följare :)

    Ha en fortsatt skön, rofylld helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Veronica, vad roligt att du tittade in hos mig! Välkommen som ny följare!/Kram Titti

      Radera
  7. Vad underbart att få känna som du gör. det som vi alla behöver mest av är nog en fin varm och lagom blöt sommar så får vi många av de saker vi önskar oss att falla på plats av sig själv.
    Ha en fin helg
    Kram Meta

    SvaraRadera
  8. Förstår att du är nöjd och glad, du har det så fint! Och så sant att det finns viktigare saker att önska än dessa värdsliga ting man ständigt går omkring och tänker på...
    Ha det gott och kram!

    SvaraRadera
  9. Så fint du har det i din trädgård. Och som du skriver, att alla i familj och omgivning får vara friska och mår bra är viktigast av allt.

    SvaraRadera
  10. Ja! Sol från blå himmel vill vi ha! Och regn på natten. Och så hoppas jag att dina andra drömmar slår in, bara sådär.

    SvaraRadera
  11. Tack för alla era snälla kommentarer! Hinner tyvärr inte svara personligt eftersom jag arbetar hela helgen och det har varit lite fullt upp med sonen som flyttade igår och barn-barnet som ligger på sjukhus igen! Lite småstökig helg med andra ord. Ha det gott!/Kram Titti

    SvaraRadera
  12. Ja, viktigast är ju att alla nära och kära mår bra. Men du verkar ha en underbar trädgård att njuta av!
    Ha en bra vecka,
    Carina

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...