fredag 11 januari 2013

September 2012-Tillbakablick


September var en skön månad. Milt väder och rätt mycket sol jämfört med resten av sommaren. Vi planterade träd och grävde nya rabatten i nedre trädgården och planterade massor av vårlökar. Höstfärgerna på buskar och träd visade sig ovanligt tidigt i år. Första löven började faktiskt falla redan i slutet av augusti. 














Kort sagt, September var en härlig månad! Vi kunde äntligen vara utomhus utan att regnet öste ner. Skönt att få vara ute i friska luften och ladda upp med lite vitaminer inför den långa trista vintern som började redan i Oktober. Men det tar vi i nästa inlägg! Ha en skön helg!/Titti



10 kommentarer:

  1. September är en favoritmånad här hos mig. Det brukar ju vara bra väder och trädgården är i sitt esse. Vackra bilder du bjuder på.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det underbart med september när den är som bäst! Så mycket att njuta av i trädgården!/Titti

      Radera
  2. Woow vilka fina bilder och tillbaka blickar du visar. Kraaam Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det roligt att blicka tillbaka lite, speciellt en sån härlig månad!/Titti

      Radera
  3. Så mycket fint du visar!! Undrar var du hittat... eller kanske har du gjort det fina fler familjs fågelhuset själv?!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Flerfamiljsholken har vi köpt i en inredningsaffär i Nykvarn, tror den heter Many Things. Men jag vet att Mixin hade den förra året. Vet inte om den finns kvar./Titti

      Radera
  4. Ja, jag minns det också. Det var som om man fick en sommar man inte trodde att man skulle få. Till slut.
    Jag måste få fråga dig: Är det vildvin eller rådhusvin du har på den översta bilden? Och är det besvärligt med sugrötterna på vinet?

    Kram // AH

    SvaraRadera
  5. Jag tror att det är ett Klättervildvin, eftersom det har 5-flikiga blad. Den sorten jag har sätter sig inte fast på väggen utan klänger på spaljér och rankorna hänger ner som gardiner. Den är otroligt lättskött och lätt att ta sticklingar av. Jag klipper den som en häck 2 ggr varje sommar./Kram Titti

    SvaraRadera
  6. Vilket år du har haft och vad mycket du hunnit med både att se och att göra! Blir fruktansvärt avundsjuk på alla fina bilder, jag får allt skämmas över att jag lägger ut några foton överhuvudtaget! Men jag tycker ju det är kul trots att jag inte har varken fotoredigeringsprogram eller jättefin kamera. Hursomhelst, hit hittade jag via trädgårdsflow och hit lär jag titta in fler gånger.
    /Carina

    http://vidbjarsjobacken.blogspot.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Carina! Jag har just varit inne och kikat på dina fina bilder, inget att skämmas för där inte!!! Och jag håller med dig, det är roligt att fota och lägga upp bilder även om jag inte heller har någon fin kamera(Har bara en Nikon Coolpix, minsta modellen)Något fotoredigeringsprogram har jag inte heller och även om jag hade, så är jag alldeles för oteknisk för att klara av det misstänker jag! Men skam den som ger sig...är man en trädgårdsnörd så är man!/Kram Titti

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...