torsdag 28 februari 2013

Bilder från arkivet


Har arbetat i natt och kroppen är lite seg och huvudet lite trött så jag sitter och roar mig med gamla bilder från Sommarsalongen på Ulriksdals slott 2010.
Det var en härlig utställning med flera vackra trädgårdar som inspirerat mig en hel del.

Att använda speglar i trädgården är något som jag tänker pröva i sommar.

Här gillar jag kontrasterna i bladverket och den rostiga plåtkanten...snyggt!

Den här trädgården var en av mina favoriter. Här har man använt sig av många suckulenter i planteringarna och det ger ett nästan exotiskt utseende.

Häftigt med svärmorstunga som sticker upp ur rabatten.


Vatten i alla former är härligt i trädgården. Det här är ett lyckat exempel!

Underbara vita stammar!





Det är kul att sitta och rota lite i arkivet och minnas svunna sommardagar, med sol och värme och ljumma vindar. Suck...nu längtar jag verkligen!
Kram Titti



12 kommentarer:

  1. Herlige bilder! Ja, det var en fin hage du viser i fra. Det er flott å ha et arkiv å hente bilder fra, og dermed kunne drømme seg tilbake til sol og sommer.
    Klem Marit

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst blir man glad när man tittar på sommarbilderna och vet att vi snart är där!/ Kram Titti

      Radera
  2. underbara bilder
    jag säger som du nu längtar jag ännumera till vår och sommar
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, oj vad man längtar nu!/Kram Titti

      Radera
  3. Tänk den som hade en bråkdel av allt det vackra du visade på utställningbilderna.....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst finns det mycket snyggt men man kan ju inte få plats med allt! Men det är kul med nya idéer och att kunna överföra lite av det till sin egen trädgård!/ Kram Titti

      Radera
  4. Hej! Lite varningens ord om speglar i trädgården: tyvärr är det en del pippifåglar som flyger in i dem och bryter nacken. Även om man har växter framför etc som murgöna är det förvillande för de små. Har inte provat själv men hörde det på radio för några år sedan. Annars vill jag tacka för urfina bilder och en trevlig blogg. Kram sarah

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för påminnelsen, man vill ju inte vara med om några olyckshändelser i sin trädgård!/ Kram Titti

      Radera
  5. Häftigt med speglar så där i trädgården. Underbara bilder, man längtar ihjäl sig nu. Kraaam Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är den snygg! Tycker det är så snyggt ihop med urnan framför./Kram Titti

      Radera
  6. Så snyggt det var med spegeln i det där ramverket. Och plåtkanter - det måste jag fixa i sommar till min tilltänkta köksträdgård. Kul med idéer, visst längtar man nu...

    KRaM / AH

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det snyggt med det rostiga mot växternas blad! Blir vackra kontraster!/Kram Titti

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...