fredag 15 februari 2013

Blommig Fredag-Kärlek



Foto:  Tommie Persson

Kärleken är tålig och mild
Kärleken avundas inte
Den skryter inte
Den är inte uppblåst
Den uppför sig inte illa
Den söker inte sitt
Den brusar inte upp
Den tillräknar inte det onda
Den glädjer sig inte över orättfärdigheten
men har sin glädje i sanningen.
Den fördrar allting
Den tror allting
Den hoppas allting
Den uthärdar allting
Kärleken upphör aldrig!


Visst är det vackert. Jag tycker så mycket om de här verserna från 1 Korintierna 13:4-8
De brukar kallas för kärlekens lov.
Orden ger oss något att tänka på i den kärlekslösa värld vi lever i!

Ha en skön fredag!
Kram Titti

Fler bidrag till Blommig Fredag finner du hos


24 kommentarer:

  1. Vilken vacker text om kärlek! Kärlekens lov....

    Klart tänkvärd i denna värld som du skriver!

    En härlig helg önskar jag dej och vi får passa på att sprida massa kärlek:)

    SvaraRadera
  2. Vacker text och vacker bild!
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  3. Kan inte annat än hålla med....kärlekens lov, det var längesedan man läste i skriften men detta kommer man ändå ihåg....Tack för att du påminde om det....och som du skriver, i en värld som denna så behövs det verkligen....det är kärlek som världen behöver osv som det sjungs i en av alla sånger. Nu kom mycket av barndomens uppväxt tillbaka, med trygghet och en värld som inte var av det slag vi ser idag.
    Ha en skön helg och än en gång TACK för texten.

    SvaraRadera
  4. Det var en tänkvärd och fin text. Man ska vara rädd om kärleken.
    Ha en fin helg.
    /Liv

    SvaraRadera
  5. Ja den är vacker den texten.
    Ha en underbar helg!!

    SvaraRadera
  6. Vackert. Tack för den påminnelsen.
    Ha en skön helg
    Vivian

    SvaraRadera
  7. Jättefin text till dagens tema. Trevlig blogg!
    Mvh Mia

    SvaraRadera
  8. Det finns allt ett och annat klokt i den stora boken :)

    SvaraRadera
  9. Helt underbart den borde vi läsa oftare och för många andra.
    Ha en fin helg
    Kram Meta

    SvaraRadera
  10. Nydelig bilde og tekst!
    Klem Marit

    SvaraRadera
  11. Vackra ord om kärlek!
    /Cika

    SvaraRadera
  12. Åh, den där bibeltexten har jag fått läsa på några bröllop. Den är vacker och med bilden till så blir det perfekt:-) /Anette

    SvaraRadera
  13. Underbar bild och vilka vackra ord...=)
    Trevlig helg !

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  14. Fast vi trädgårdsbloggare är väl ändå ett kärleksfullt och snudd på passionerat släkte? :-)

    SvaraRadera
  15. Hej! När jag läser texten om kärlekens lov tänker jag på en svensk gospel av Ringbäck(?) från 80-talet, som bygger på huset den texten. Ja, leve kärleken! Hälsn AnnA

    SvaraRadera
  16. Vackert! Min syster läste upp just de orden för oss på vårt bröllop.
    Ha en skön helg,
    Carina

    SvaraRadera
  17. En riktig fullträff på dagens tema.
    Så fin bild.

    Trevlig helg

    SvaraRadera
  18. Vakre og kloke ord om kjærlighet!

    SvaraRadera
  19. Fin & kärleksfull text & bild.
    /EvaLinnea

    SvaraRadera
  20. Tack för alla söta kommentarer! Jag gillar ju den här bilden speciellt mycket eftersom händerna som håller buketten tillhör 2 personer jag tycker väldigt mycket om!/Kram Titti

    SvaraRadera
  21. Jag skulle vilja tillägga att det är din enda dotter som gjorde en fina brudbuketten. MVH/Floristen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förlåt min älskling! Det borde jag ju tänkt på. Jag ångrar mig i stoft och aska!!!/Kram Mamma

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...