fredag 1 februari 2013

Blommig fredag-om fyra månader

                        Om fyra månader är sommarn här med buller och med bång
                        med blommors ljuva dofter och härlig fågelsång
                        då leker livet och allting är så skönt
                        så enkelt allting ter sig när livet känns så grönt
                        med fingrarna i jorden och sol som skiner klart
                        då njuter jag av livet och allting känns så rart
                        om du av detta rimmet blir öm och lite rörd
                        då är du liksom jag en äkta "trädgårds-nörd"!








Hoppsan, jag blev visst lite poetisk där! Men det är lätt att tappa fattningen när man börja tänka på den ljuvliga sommaren! Bara 120 dagar kvar-det börjar närma sig!
Ha en toppenskön helg allesammans!
Kram Titti

Fler bidrag till Blommig Fredag hittar du hos

54 kommentarer:

  1. Vackra bilder och härligt rim:)

    Ha en finfin fredag,
    Rebecca

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är lätt att bli lite lyrisk när man längtar så mycket!/Kram Titti

      Radera
  2. Vad härligt somrigt det ser ut, och hängmatta, så mysigt. Jag längtar till den tiden :-)

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder, riktigt somrigt.
    Hängmatta det skulle jag vilja ha så mysigt.

    Trevlig helg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det mysigt med hängmatta! Där kan man ligga och njuta medan man betraktar sin trädgård och funderar på livet!/Kram Titti

      Radera
  4. Så vackert!! Syrener är något jag saknar i trädgården.
    Önskar dig en fin helg.
    Kram Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, Syrener är underbara. Hör liksom sommaren till!/Kram Titti

      Radera
  5. Vilket underbart inlägg :-)
    Blir alldeles glad av både text och bilder.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt att kunna sprida lite glädje i vintermörkret!/Kram Titti

      Radera
  6. Med rim och allt, sällar mig till denna skara nördar. Vi är många!
    /Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkommen i gänget, Anette!/Kram Titti

      Radera
  7. Så fint, hängmatta och syrener det är tur att det är vår varje år.
    Ha en gosig fredag
    Kram Meta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är verkligen tur! Hur skulle man annars orka med den långa vintern. Ha en skön helg du också!/Kram Titti

      Radera
  8. Hängmatta - så fantastiskt skönt att bara ligga och njuta av allt det vackra du har kring dig.

    Ha det fint!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med, hängmatta är toppen! Inte för att jag ligger där så ofta, men om andan faller på.../Kram Titti

      Radera
  9. Så fina bilder och ett rim därtill. Räkna mig till nördskaran helt klart :-) Kul du gillade min bäck ! Ha en fin helg !
    Lisa/Lisas trädgård

    SvaraRadera
    Svar
    1. Trevligt med fler i nörd-skaran! Skulle gärna vilja ha en sån fin bäck som du har, då kunde jag ligga i hängmattan och lyssna på porlandet!/Titti

      Radera
  10. Och om jag börja skratta
    så jag ramla´ner på matta´
    är jag ändå inte körd
    för jag ÄR en trädgårdsnörd :))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj då, det är fler som är lite poetiska! Får väl säga välkommen i nörd-gänget till dig också!/Kram Titti

      Radera
  11. Härligt rim du fått till där.trädgårdsnördar är vi alla.Kram

    SvaraRadera
  12. Visst är det en skön tanke att vi har allt det här ljuvliga framför oss!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är det verkligen! Nu längtar man så man blir tokig!/ Titti

      Radera
  13. Tack för både bilder och poesi! Skönt med somriga bilder nu, men som du säger - det är inte långt dit. Jag gillar din fina staty, jättevacker!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är tur att man kan frossa i sommarbilder så här års, annars skulle man nog bli deppig i vintermörkret!/Kram Titti

      Radera
  14. Tänk så mycket härligt vi har att längta efter och se fram emot...=)
    Ha en skön helg !

    Kram Ninni

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är verkligen sant, bara några månader kvar så är våren här med alla ljuvligheter! Ha en trevlig helg du också!/Kram Titti

      Radera
  15. Ja å vad man längtar nu! Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  16. Åhåahåhå, i sommar SKA jag verkligen sätta upp min hängmatta. Det blev inte av i fjol, underligt nog. Din ser ju underbar ut. Tänk när man kan ligga i en hängmatta, läsa, slumra lite, sniffa och gissa vilka blommor man känner doften av ... :-))))))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det där lät som en alldeles förträfflig sommarsyssla!/Kram Titti

      Radera
  17. Visst blir man lite rörd,
    av rim från en annan trädgårdsnörd
    Kram Luna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad gör man inte för sin publik! Lite poesi sätter piff på livet!/Kram Titti

      Radera
  18. Hej Titti! Ljuvlig blomning du presenterar. Så gott att se när man tittar ut och ser att det kom lite till av det vita från himlen. Ha en skön helg! Hälsn AnnA

    SvaraRadera
    Svar
    1. Usch ja! Än är det inte slut på vintern, men man kan ju drömma lite! Ha en skön helg du också!/ Kram Titti

      Radera
  19. WoW den hengekøya skulle jeg gjerne prøvd, herlige bilder.
    God helg fra Marit.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det toppen med hängmatta! Du får gärna komma och provligga en stund!/Kram Titti

      Radera
  20. Hihi, ja jag blir lite rörd sa en trädgårdsnörd! Underbara bilder och längtan är stor!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, oj vad man längtar nu!/Kram Titti

      Radera
  21. Här är en till .... rörd trädgårdsnörd.
    En skön helg önskar EvaLinena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att det finns så många! Ha en skön helg du också!/Kram Titti

      Radera
  22. klart man är en rörd trädgårdsnörd:)
    Ha en underbar helg!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Berit, det förstod jag redan innan! Jag har ju sett ditt kylskåp! Ha en skön helg!/Kram Titti

      Radera
  23. Vilken härlig dikt. Jag log på slutet för visst är jag en trädgårdsnörd. Och dina bilder är en så härlig bukett försommarglädje.

    Önskar dig en fin helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar och bockar! Visst behöver vi lite sommarglädje nu, mitt i vintern!/Titti

      Radera
  24. 120 dagar, vad är det? det går fort, speciellt nu i vuxen ålder. så härlig rim, jag nog är vi trädgårdsnördar men det laddar batterier och håller oss friska :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. 120 dagar är ingenting när man har så mycket härligt att längta efter!/Kram Titti

      Radera
  25. Haha! Jag läste texten som "vanligt" utan att fatta att det var ett rim.... Tyckte det var lite "spretigt" Men så fattade jag att det var ett rim och allt föll på plats!

    JA, jag längtar hur mycket som helst !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är inte alltid så lätt att förstå sig på poesi på så hög nivå, fniss! Tur att det klarnade på slutet i alla fall./Kram Titti

      Radera
  26. Vilka underbara bilder och fint rim! Det är väl härligt att vara trädgårdsnörd när våren kommer!
    Ha det fint,
    Carina

    SvaraRadera
  27. Underbart!
    Tänk på att tiden går fort och snart är vi där.
    Tyvärr går tiden fort även när vi är där.
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske är det därför vi njuter så mycket av vår svenska sommar, just därför att den är så kort och intensiv. Men härligt är det ju att den ligger framför oss nu! /Kram Titti

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...