onsdag 6 februari 2013

En snövädersdag!


Snön har vräkt ner hela dagen och det är gråmulet och trist. En sådan där dag då orken tryter och ingenting blir gjort. Nu börjar man verkligen känna av vintertröttheten! Jag känner mig lite förlamad och stel och kroppen värker, troligen pga det kraftiga lågtrycket. Har haft känningar av Meniérs sjukdom senaste dagarna och yrselattackerna kommer då och då samtidigt som hörseln försvinner periodvis.  Har försökt att vila idag för att dämpa yrseln.  Jag vet ju att det är bästa sättet att bli bättre.  Ligger på soffan och planerar för sommarprojekten i trädgården och genast försvinner deppigheten och allt känns lite ljusare.



Det är skönast att vara inomhus när det är busväder ute!




Jag har varit två vändor ner till blomsterrummet för att sniffa lite på våren!


Ha en skön Onsdag-kväll!
Kram Titti

6 kommentarer:

  1. Så flotte vinterbilder og innebilder! :-) Jeg merker også godt denne værkingen i kroppen, for jeg har fibromyalgi. Så nå skal det bli godt når det blir sol og tørrere luft. Det er deilig med et rom hvor en kan ha litt vår! Jeg er også nede i min kjeller hver dag og ser på våren. Det hjelper på det meste :-) Ha det godt!

    Klem Marit

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blir också lite bättre på våren och sommaren och nu är vi snart där! Ska verkligen bli härligt med lite sol och värme!/Kram Titti

      Radera
  2. Jag måste bara säga det igen:Jag gillar ditt blomsterrum! Det låter bara sååå bäääst!
    Hoppas det lugnar ner sig med yrseln för dig, får väl säga krya på dig, trots att det är en sjukdom som går i skov.....
    Ha det så gott du kan ändå.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för krya-på-dig-hälsningen!/Kram Titti

      Radera
  3. Svar
    1. Visst är det sött! Och fåglarna kommer varje dag och inspekterar de nya lägenheterna. Blir spännande att se om något fågelpar faller för holken och faktiskt häckar till våren!/Titti

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...