måndag 4 februari 2013

Vår-pyssel i blomsterrummet


Det är grått och trist idag! För några minuter sedan började det snöa igen! Vad gör man om man längtar som en tok efter våren? Jo, man går ner i sin källare och fixar lite vår i blomsterrummet! Sedan känns det mycket bättre!












Vill gärna välkomna alla nya följare! Blir jätte-glad att ni kikar in här då och då!
Och tack för alla härliga kommentarer i förra inlägget. Roligt att se att det finns så många glada trädgårds-nördar där ute i vintermörkret! Ha en skön måndag-kväll!
Kram Titti

12 kommentarer:

  1. Så hyggelig du har det i din kjeller! Ja, noe må en jo ha å stelle med når en lengter som en gal etter våren... ;) Det hjelper litt alle fall :)

    Ha en fortsatt fin mandag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst hjälper det att göra lite vår inomhus! Ha en skön måndag-kväll du också!/ kram Titti

      Radera
  2. Vilket härligt blomsterpysslarrum!

    Ha en finfin vecka,
    Rebecca

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är verkligen något jag uppskattar! Det är skönt att gå ner dit när det kliar i de gröna fingrarna! Ha en skön vecka du också!/Kram Titti

      Radera
  3. Ja, här kom snön också :(
    Vilken bra idé med ett blomrum...du fick ju riktig vår!!! Så himla fint!
    Ha en skön måndagkväll!
    Kramiz

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det snöar fortfarande här också, men man får väl ta det som det är. Vi är ju trots allt fortfarande mitt i vintern så det är väl helt naturligt, även om man är dödstrött på snö och kyla!/Kram Titti

      Radera
  4. Härligt med blomsterpyssel och så bra med ett litet blomrum.
    Gillar dina burkar men jag är burk tokig.
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Burktokig, det var ett bra ord! Antagligen lider jag av samma åkomma. Det har blivit rätt många under årens lopp, tycker att det är trevligt att plantera i dem!/ Kram Titti

      Radera
  5. Så perfekt med ett blomsterpysselrum!
    Kram Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är ganska behändigt, speciellt en sån här gråmulen vinterdag./Kram Titti

      Radera
  6. Åh så underbart fint du har det i ditt fina blomsterrum!
    Underbart bedårande! Ett sådant skulle man ju ha!
    Kram, Eira

    Ps. Jag ääääälskar Randgräs med hihi... Men, det tog 8 år att utrota och jag hittar det fortfarande här och var. Men då gräver jag upp och sätter i krukor! Det är så vackert!

    SvaraRadera
  7. Den sorten jag har är inte fullt så invasiv som den vanliga, men lite sprider den sig allt. Det är ganska lätt att dra upp, så det är ingen katastrof!/Kram Titti

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...