torsdag 28 mars 2013

Det växer så det knakar!


Nu har det verkligen blivit fart på sådder och sticklingar! Det är så härligt att se hur det växer dag för dag! Man är som en liten hönsmamma och tittar till dem flera gånger om dagen. Fuchsia och Pelargon-sticklingarna måste nu omskolas igen för andra gången för de börjar växa ur sina krukor. Även mina tomater och Pony Tails måste få större krukor.



I år har jag testat att ta sticklingar från engelska Pelargoner också.
Ser bra ut hittils. Hoppas att de tar sig. Gillar speciellt de mörka sorterna tex. Lord Bute

Svansfjädersgräset Pony Tails till höger
Två sorters Svartöga till vänster

Om en vecka ska jag börja så sommarblommor, då måste en del av sådderna ner till blomsterrummet i källaren för annars får det nog inte plats mer här.


De Afrikanska Liljorna är fortfarande gröna och fina, de längtar nog ut i solskenet 


Ha en skön och härlig dag!
Kram Titti

Ps. ursäkta de suddiga bilderna. Jag har åkt på en öroninflammation som spritt sig ner till käken och i muskelfästena i nacken, så jag känner mig lite darrig just nu. Ni får ha förbarmande.

6 kommentarer:

  1. Haha, du är som jag, springer och tittar flera gånger om dagen, precis som om det skulle ha hänt nå´t.....kollig man är:)
    Glad Påsk!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vad mycket du har som växer! Det börjar bli trångt här med :-)
    Ha en fin påsk!
    /Liv

    SvaraRadera
  3. Beautiful plants, green plants are reminding of the spring. I am greeting

    SvaraRadera
  4. Vad fint dina plantor ar det på stegen. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  5. Gösses vad det växer hos dig.
    Tittar in och önskar dig en glad Påsk.
    Tråkigt besked från läkemedelsverket här i vecka men vi skall kämpa vidare. Inga diagnoser från 2012 var med. Upp till kamp.
    Glad Påsk på dig
    Annika

    SvaraRadera
  6. Oj oj vad det växer hos dig, hos mig står det mest still tycker jag. Hoppas du kryar på dig snart. Ha det bra/carita

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...