söndag 17 mars 2013

Helgglädje


Tänk vad några vårblommor kan göra för humöret ändå! Har jobbat 2 helger på rad och min älskade make har pysslat om mig med tulpanbukett och färdig mat när jag kom hem. Idag var jag helt slut när jag kom från jobbet, men piggnade till rejält av paketet maken gav mig. En ny Nikon-kamera med objektiv och tillhörande väska . Jag blev alldeles till mig, jag har ju verkligen önskat mig en bättre kamera! Nu måste jag ta mig i kragen och lära mig alla finesser...det lär ju ta sin tid...jag som har teflon-minne! Så det dröjer kanske lite innan jag kommer igång, men oj så skojigt det ska bli i sommar!

En liten tulpanbukett får pryda hallbordet!

En singel-tulpan hamnade på hyllan i vardagsrummet.


Och en liten blå Primula sprider glädje i blomsterrummet!


Ute är det ingen vår i sikte men det gör inte så mycket när man blivit så ompysslad under helgen!

Kram Titti

7 kommentarer:

  1. vilken gullig man du har
    att få en sån fin kamera
    Grattis
    härligt inlägg om vatten och dammar
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  2. Gratulerer med nytt kamera! Det fikk jeg også til min bursdag av min mann for et par år siden. Vi er heldige som har så snille menn! :-)
    Gleder meg til å se mange flotte bilder!

    Klem Marit

    SvaraRadera
  3. Grattis till nya kameran! Då kommer vi ju få njuta av dina fina bilder också.
    Ha en bra vecka,
    Carina

    SvaraRadera
  4. Å for en helgeglede gratulerer så mye, det er jo så moro å ta bilder når en har blogg og kan dele med andre.
    God mandag, Maritklem.

    SvaraRadera
  5. Vårligt och vackert. Vilken tur för oss vårlängtande att det finns lite vår att köpa för en liten peng! /Anja

    SvaraRadera
  6. Hej!

    Vill man ha vår får man fixa till det själv. Tror att vi alla gör så gott vi kan. Kul med ny kamera. Lycka till med den.
    Har du frågor så fråga. Kanske jag kan ge något gott råd.
    Kram
    Annika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Annika! Det är skönt att veta var man ska vända sig om det krånglar! Jag får yrsel-anfall bara jag tittar i den tjocka broschyren som följde med kameran, sida upp och sida ner med obegripliga fakta. Som tur är har jag en underbar son som lovat hjälpa mig lite i morgon...sen får vi se hur det går./ Kram Titti

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...