torsdag 14 mars 2013

Lek med fjärilar


Hittade så söt ljusslinga med fjärilar på Indiska som jag bad min dotter handla åt mig(hon jobbar precis bredvid nämligen). Hon undrade lite försynt vad i all världen jag skulle ha den till. Jag lovade att hon skulle få reda på det så småningom...på någon bild eller så. Idag på förmiddagen var jag nere i mitt blomsterrum och "lekte" lite, och då kom jag på att jag hade ljusslingan liggandes och naturligtvis var jag tvungen att testa lite hur den såg ut när den lyste. 


Testade att hänga upp den på armeringsmattan bakom planteringsbänken.


Visst är de söta?



Nästan lite sommarkänsla när fjärilarna dansar runt blommorna!


Var ju tvungen att dekorera statyn med dem också...hmm...ser kanske lite pråligt ut!



De är batteridrivna och jag testade att duka med dem igår och den förvånade maken sa att de var fina men jag tyckte nog att jag såg något tveksamt i blicken och att han höjde lite på ena ögonbrynet!

Rent tekniskt skulle man kunna drapera festblåsan med dem och stoppa batteridosan i fickan, jag kanske provar det nästa gång jag blir bjuden på Nobelfesten! Så får skvallertidningarna något att skriva om. Fniss!

Ps. Om ni vill läsa ett härligt inlägg så kika in på gårddagens inlägg hos evigglade.blogspot.com

Kram Titti

             

7 kommentarer:

  1. Jag tycker att de var fina där bland dina växter! Nu måste vi ta till ALLA knep för att inte duka under i vårt vinterland.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Den var kjempefin! Vårlig og sommerlig på en gang. Det skal ikke så mye til : -)

    Klem Marit

    SvaraRadera
  3. Så fine de var, masse farger som vi trenger nå.
    En får pynte og gjøre det vårlig inne mens vi venter på at vinteren slipper taket.
    God helg.

    SvaraRadera
  4. Fjärilarna passar bra vid ditt planteringsbord men kanske inte riktigt min ´cup of tea´. Dom är väldigt söta i alla fall. Ha det bra/Carita

    SvaraRadera
  5. Fin slinga! Hur mkt kostar den?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, Mian! Ursäkta att det dröjde med svaret. Men jag missade att det kommit fler kommentarer, slarvigt av mig! Slingan kostade bara 79kr./ Kram Titti

      Radera
  6. Så fint! Jag tittade också på den ljusslingan men tänkte att det var "onödigt". Nu ångrar jag mig... :-)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...