lördag 30 mars 2013

Månadsbilder-Mars


Jag måste erkänna att jag är mer än lovligt glömsk. Jag glömde lägga in månadsbilderna för Februari och håll nästan på att glömma det i Mars också. Inte för att det hade gjort så mycket. Ingenting har förändrats sista två månaderna. Lika kallt och lika mycket snö. Kanske var det så att jag omedvetet glömde det, känns ju inte lika roligt när våren aldrig vill komma.
Min öroninflammation är på bättringsvägen, tack för krya-på-dig-hälsningarna! Det är skönt att vara på benen igen.Skönt att få vara ute i friska luften trots att det är lite kyligt.
 Men här kommer några bilder i alla fall.



Här ser man i alla fall en liten förändring, snön har tinat närmast väggen.


Snö, och åter snö!



Här under gödselsäckarna ligger mina Fuchsia och sover! Undrar just om de klarat sig. Så fort snön tinat ska jag ta in dem och se om jag kan väcka liv i dem. Men jag är lite tveksam om de klarat den stränga kylan sista veckorna.


Usch vad man är trött på den här vintern! Men nu ska jag ut och plantera några Penséer i en kruka som ska få stå utanför dörren på dagtid, så får vi lite vårkänning i alla fall.
Man har inte roligare än man gör sig!

Ha en skön och solig helg!
Kram Titti


3 kommentarer:

  1. Vad härligt att titta in här just nu....du har faktiskt mer snö än vad jag har!!!...fniss....fast det gillar väl inte du....
    Önskar dig iallafall en riktigt Glad Påsk!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Huff ja, jeg forstår at du egentlig glemte det, for det er ikke hyggelig å ta bilder i slutten av mars og at det ser likt ut som forrige måned. Det er faktisk enda mere snø her :-) Godt at du er bedre! Fortsatt god bedring.
    Klem Marit

    SvaraRadera
  3. Ja, usch, nu är man jätteless på all snö men du får trösta dig med att du har mindre snö än vad som är här :=)

    Påskvädret har/är helt fantastiskt fint. Solen skiner från en klarblå himmel, det är nollgradigt och ganska vindstilla. Ska nu gå ut och sitta mot solväggen med en kopp kaffe i handen.

    Fortsatt trevlig Påskhelg önskar jag dig.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...