fredag 8 mars 2013

Rum & Trädgård 2013


Här kommer några bilder från trädgårdsmässan i Kista. Bildkvalitén är kanske inte den bästa, det är svårt att fotografera i trängseln med händerna fulla av shoppingkassar! Tur att dottern var med så att hon kunde hjälpa mig med kassarna ibland!
 Det är ju alltid roligt med mässor men lite besviken blir man nog om man hoppas på många trädgårdsrelaterade utställare. Det verkar som det blir mer och mer av pynt och kläder på mässorna och mindre och mindre av växter och trädgårdstillbehör. 
 Den största behållningen var nog att få umgås med min underbara dotter en hel dag, att få fika, prata och att ha trevligt tillsammans!
 Men visst...lite vårkänsla fick man väl ändå! Och framförallt så känns det som om våren är i antågande och trädgårdssäsongen snart är igång igen. Så det är hopp om livet!


Ett otroligt vackert dukat bord från Linum!



Stackars små vettskrämda höns tryckte i hörnan på sin bur.


Lite vårkänsla med Narcisser!



En monter hade ett badkar med mosaik...häftigt! Ett sånt hade jag kunnat tänka mig.


Samma utställare hade också en fantastisk stol gjord av mosaik.


Mosaiken i närbild.



Många dukade bord fanns det i år med!







Som ni ser är det mycket grönt i år! 
Hoppas bara att våren och sommaren blir lika gröna och sköna!

Ha en härlig helg!
Kram Titti




8 kommentarer:

  1. En liten förhandstitt av vad jag ska få se i morgon. Ser trevligt ut och lite inspiration kanske man får ändå... Kraaaam Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du får det trevligt på mässan!/ Kram Titti

      Radera
  2. Så flotte bilder! Jeg synes det serviset på bordet var så nydelig. Det er mye inspurasjon en finner på sånne utstillinger.
    Klem Marit

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det fanns flera vackra dukade bord men Linums bord var nog vackrast ändå! Underbart vackert porslin./ Kram Titti

      Radera
  3. Hej!
    Ja, grönt är skönt, eller hur?
    Jag var på mässa i Malmö, förra veckan. Många intryck, trevliga människor och en del kassar. Ha det!
    Hälsn
    AnnA

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst får man många intryck och trädgårdsmänniskor är ju alltid trevliga! Och så känns det ju som trädgårdssäsongen är igång och bara det är ju härligt!

      Radera
  4. Vilka härliga bilder. Jag har faktiskt aldrig varit på Kista-mässan av någon anledning. Annars springer jag på det mesta som har med trädgård att göra.Ha det bra/CArita

    SvaraRadera
    Svar
    1. Egentligen är väl Älvsjömässan roligare och har ett mycket större utbud av trädgårdsprodukter, men det är så härligt när allting sätter igång så här på våren när längtan är som störst, och då fyller Kistamässan en viktig funktion i alla fall för min del!/ Kram Titti

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...